Gå til innhold

Vifta i min bærbare bråker veldig


wwwww

Anbefalte innlegg

Hei

 

Bare lurte på om noen har noen tips til hvordan man kan få viften i en bærbar til å ikke bråke så veldig.

 

Vil ikke bytte vifte. Men jeg lurte på om det er noen instillinger i windows man kan gjøre??

 

Jeg kjøre jevnlig diskfregmentering, crapcleaner, spybot, ad-aware.

Finnes det noen andre metoder eller må man da bytte vifte. (Den bråker ikke så veldig når den ikke har mye å gjøre, derfor kjører jeg de nevnte programmene ganske ofte)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

 

Bare lurte på om noen har noen tips til hvordan man kan få viften i en bærbar til å ikke bråke så veldig.

 

Vil ikke bytte vifte. Men jeg lurte på om det er noen instillinger i windows man kan gjøre??

 

Jeg kjøre jevnlig diskfregmentering, crapcleaner, spybot, ad-aware.

Finnes det noen andre metoder eller må man da bytte vifte. (Den bråker ikke så veldig når den ikke har mye å gjøre, derfor kjører jeg de nevnte programmene ganske ofte)

6425471[/snapback]

I bærbare maskiner er det ikke så mye å gjøre men det er noen ting.

 

1. Rens viften/kjøleribben for støv

2. Bytt kjølepasta

3. Sette maskinen på noen klosser (eller liknende) slik at vifte får frisk luft

4. Speedfan

 

Det jeg kommer på i farta.

God natt

Lenke til kommentar

Det som funka meget bra for meg var RMclock. Satte ned spenninga på prosessoren min en god del, og RMclock lar deg tweake hvor fort den skal øke hastighet når cpu blir loada. Jeg klarer iallefall å unngå vifte helt når jeg surfer og slikt. Den kicker også inn mindre enn før når jeg gjør mer krevende ting pga lavere voltage.

 

EDIT:

link

Endret av araziel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...