Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny PC starter ikke, 2 standby-lys men ingen vifter


Anbefalte innlegg

Har kjøpt komponenter for nærmere 14 000,- kroner(alle untatt kabinettet er kjøpt hos netshop). og har i 2 måneder forsøkt alt jeg kan or å få PC'en igang.

 

Komponenter:

 

PSU: Thermaltake Silent strømforsyning 680W

Hovedkort: DFI LanParty UT RDX200CF-DR m/Crossfire

GPU: Hightech Excalibur Radeon X1900XT 512MB

CPU: AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2 Ghz BOXED

RAM: OCZ 2048MB Dual Channel Platinum Edition

 

Problemet:

Når strømmen kommer på, lyser det to standby-lys på hovedkortet, ellers vil ingenting starte. Ingen vifter går, og når jeg trykker på startknappen skjer det fortsatt ikke noe.

 

Forsøk på løsninger:

 

Kabinettet:

Jeg har sjekket at ledningene fra kabinettet er riktig tilkoplet, og jeg har hatt PCer i samme kabinettet før.

 

CPU:

Har satt den over i en annen PC med samme socket, og den fungerte fint der.

 

PSU:

Testet den på en annen PC, den startet opp uten noe problemer.

 

RAM:

Har satt brikkene over i en annen PC og de fungerer også fint.

 

GPU:

Skjermkortet har jeg ikke fått testet ettersom jeg ikke har en PC med PCI-express. Men etter min erfaring skal ikke et skjermkort som ikke virker hindre PCen i å starte. Hovedkortet jeg har er laget for crossfire, ettersom jeg kjører bare en GPU kan dette hindre PCen i å starte?

 

Hovedkort:

Alle jeg har tatt kontakt med angående PCen har komt fram til at det må være et brudd eller noe liknende på hovedkortet. Så jeg kjøpte et nytt(ettersom nesten 2 måned med frustrerte forsøk var gått, var det for sent å sende det tilbake). Nå sitter jeg med et helt nytt hovedkort og har samme problemet.

 

Har ikke testet harddisk og CD-ROM ettersom jeg ikke tror dette har noe med at PCen ikke vil starte.

 

Håper nå snart jeg kan få fikset denne PCen, er sykt slitsomt å ikke få dette til.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden du nevner å ha brukt kabinettet sammen med annet hk før, lurer jeg litt på om du bruker samme IO shield? Skruene, eller klipsene fra plata som hovedkortet sitter på skal ofte stilles litt forskjellig fra hva slags hk du bruker. Forhåpentligvis starter jo ikke pc'en hvis noe kortslutter noen plass :huh:

Lenke til kommentar
Siden du nevner å ha brukt kabinettet sammen med annet hk før, lurer jeg litt på om du bruker samme IO shield? Skruene, eller klipsene fra plata som hovedkortet sitter på skal ofte stilles litt forskjellig fra hva slags hk du bruker. Forhåpentligvis starter jo ikke pc'en hvis noe kortslutter noen plass :huh:

6423627[/snapback]

 

Mja, men skruene passet til hullene. Jeg brukte ingen makt for å feste hovedkortet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...