Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Krøll med Windows XP


Anbefalte innlegg

Har en gammel pc som jeg instalerte Windows XP på.. Det funka bra, bortsett fra 1 ting. Vær eneste gang jeg skrur av pc kommer det en meldig: "Nå kan du skru av maskinen". Som jeg vet kommer på pcer med en sånn knapp som spretter ut.

Men den pcen har ikke sånn knapp. Jeg må derfor skru den av manuelt bak.

Som også bringer meg til et annet problem.

Noen ganger vil ikke pcen på når jeg skrur den på bak.

Må dra ut kontakten og så virker den som oftes.

 

Kan noen hjelpe meg med dette?

Endret av Toffer91
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og en annen ting jeg lurer på... Den nyeste pcen min trengs det en formatering på. Men den vil ikke boote. Har en Acer CD som følgte med men han vil ikke formatere fra den eller D: partisjonen som er backup hd for Acer. Windows bare starter opp samme hva jeg prøver.

Lenke til kommentar

Ett annet forslag som hjalp på en PC jeg har:

Høyreklikk på skrivebordet - velg egenskaper - klikk på skjermbeskytter - trykk på strøm - klikk der det står APM - aktiver eller deaktiver denne funksjonen alt ettersom hva den allerede står på. Hjelper ikke dette eller hvis APM ikke står der så vet jeg ikke annet en å prøve å oppdatere BIOS som de andre foreslår :)

Lenke til kommentar

Vet ikke helt hva slags pc det er snakk om, men hvis du går inn i BIOS kan det være fint å se litt på power options..se om du har noe valg som "power up with keyboard", key eller space bar. Hvis du her kan velge men ingenting skjer, finnes en jumper for dette som vanligvis befinner seg øverst på de fleste hovedkort. Hvis du mot all formodning ikke har en, ville jeg ganske enkelt koblet på en selvmontert bryter i front. Er det mulig at du har en resetknapp som også kan være av/på knapp? Funksjonen på denne styres evt i BIOS.

Endret av LYStGASS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...