Gå til innhold

Lagger når jeg spiller...

Myou

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, visste ikke hvor jeg skulle legge denne, men tror det var her... :)

Når jeg beynner å spille for eks wow eller cs eller andre type internett spill så begynner det bra, men etterhvert så begynner det å lagge.. og vi har jo 5 stykker på nettverket som altså benytter selve nettverket jeg er på..

har det noe effekt? hvis ingen laster ned noe elns ? da burde det jo gå. Nettverket våres har en hastighet på 4000 kb nedlasting og det er jo ganske mye.

Har renset opp på pcen min for programmer som jeg ikke bruker og fjernet alle torrent programmer for sjekke om det har noe virkning.. men ser ikke sånn ut.... hadde nok uansett ikke hatt noen virkning... men kan det være andre grunner til at vi har tregt nett ??

har klaget mange ganger på nettleverandøren og de har overvåket linjen våres og ikke funnet noen feil, men likevel lagger det.. kan det ha noe med selve spillene å gjøre?

har tenkt på det, eller at det er en brannmur elns.. bare tenker her, men håper på nyttige svar...

takk på forhånd :ermm::)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du sier ikke noen om hva linje du har, men jeg tipper det er ADSL. Da det har en tendens til å lagge i (online)spill om det er noe trafikk på linja.

Det er et vanlig problem når du deler linja med andre, for om du skal spille og få brukbar ping så kan ikke de andre laste ned noe. Bare det at de laster inn en webside så vil du merke det en liten stund.

Løysingen kan være å lage en avtale med de andre om at noen tider på døgnet så laster de ikke så mye slik at du kan bruke linjen til spilling, eller du får deg din eigen linje.

Det med å rense pcen din for programmer kan noen ganger ha en virking, men om det hadde vært problemet så hadde du merket det når du spiller ofline også. Og du ser vel forskjellen om spillet hakker (for treig pc) eller om det lagger (for dårleg linje).

En branmur vil normalt sett ikke ha en slik virking.

Men en annen ting som kan hjelpe er om du starter ruteren som der har på nytt. Siden en del av de kan bli litt treigere om de står på lenge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...