Gå til innhold

Program for å scanne WLAN-kanaler

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Er det noen som kjenner til et program for kanalscanning? Når man setter opp et trådløst nett er det jo en fordel å velge en kanal som er minst brukt/overlappet. Jeg ønsker altså ren statistikk over hvilke trådløse nett i området som bruker hvilke kanaler.

Endret av balletryne
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Er det noen som kjenner til et program for kanalscanning? Når man setter opp et trådløst nett er det jo en fordel å velge en kanal som er minst brukt/overlappet. Jeg ønsker altså ren statistikk over hvilke trådløse nett i området som bruker hvilke kanaler.

6413498[/snapback]

Dette skal være innlagt i programvaren til Trådløs kortet!

hva slags kort har du?

Skrevet (endret)
Dette skal være innlagt i programvaren til Trådløs kortet!

hva slags kort har du?

6413532[/snapback]

I øyeblikket sitter jeg med Intel PRO/Wireless LAN 2100 3B innebygget i en gammel laptop. Bruker Windows til å konfigurere det.

Edit: Lastet ned Intel PROSet (sist oppdatert 2004) til kortet jeg har her, men det holder ikke mål. Får bare vite kanalen til nettverket jeg er koblet til i øyeblikket. Nyere løsninger er forhåpentligvis bedre.

Endret av balletryne
Skrevet

6413498[/snapback]

Løsningen du er ute etter er programmet NetStumbler:

http://www.netstumbler.com/downloads/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...