Gå til innhold

Crucial pc 2700 cl 2.5

dajjan

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har som sagt Crucial pc2700 333mhz cl 2.5,har stort sett bare hørt positive ting om dette minne,men jeg oppnår bare ca 2000 i den memory bandwith testen i sisoft sandra,dette er vel noe lavt eller hva?

noen som har noen tips til innstillinger i bios og lignende for økning av hastighet.

takker veldig for fornuftige svar!

Asus a7v 333

2100+

Geforce4

768mb ram

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva slags hastighet kjører dere på FSB? Hvis dere har standard 133MHz, så er det helt normale tall dere får. CL2,5 og KT333 gir ikke akkurat de beste tallene... :sad:

-KJ

Skrevet

For å oppnå best mulig resultat på minnet ditt må du låse opp prosessoren og kjøre høyere FSB hastighet.

Det beste på ditt system er å kjøre med 166MHz FSB, med denne hastigheten vil PCI og AGP hastigheten på kortet ditt være korrekte. Du må da stille ned multiplikatoren på prosessoren for å klare denne FSB hastigheten, derfor må du altså låse opp prosessoren.

Med 166MHz FSB, vil minneresultatene i sisoft sandra havne på ca. 2500MB/s.

Dersom du tar en titt på testen vi utførte på Abit KR7A hovedkortet, vil du se at FSB hastigheten har svært mye å si på minneytelsen. På dette kortet kjørte vi langt over 200MHz FSB, med rimelig bra resultater.

edit: skrivefeil

Byggeren

slapps.com

[ Denne Melding var redigert av: byggeren på 2002-10-16 11:25 ]

Skrevet

Kompliserte saker med andre ord...tror jeg slår meg til ro med det jeg har,ingen vits og ødelegge ting som virker :smile:

Skrevet
Quote:

Den 2002-10-17 00:05, skrev dajjan:

Kompliserte saker med andre ord...tror jeg slår meg til ro med det jeg har,ingen vits og ødelegge ting som virker :smile:

Noe som -aldri- slår feil...*if it works, don't fix it!*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...