Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pcen starter og enheter får strøm men stanser i b


Anbefalte innlegg

Her om dagen kom jeg hjem til pcen min som hadde fryst seg.. alt hang. Slo den derfor av. Og den startet fint. Men når jeg skulle fyre den opp idag var det ikke liv laga i den..Det skjer forskjellige ting når jeg starter den.

 

1) kommer inn til oppstartsbilde i bios (har ASUS A8N SLI DELUXE) fryser der..

2) Hører at maskinen kommer forbi det, men skjermen finne ikke DVI kontakten.

3) Kommer et stykke etter oppstartsbilde så 5-6x pip.. Men skjermen er heller ikke med på notene så jeg ser ikke hva som står..

og finner ikke oversikten i manualen for feilkoder.. :hmm:

 

Vil presisere at jeg kommer ikke inn i BIOS.. kanskje på 2) og 3) men jeg vet ikke.

Jeg kjører RAID 1 hvis det har noen betydning..

spec ligger i profilen

 

Grunnen til at jeg poster her er at jeg trur ikke det er hovedkortet sin skyld men noe annet...

alt av tanker, løsninger osv mottas med stor takk...

 

 

: oppdatering :

kom meg inn i bios for noen sek men så frøys det..

Endret av H&Dfanatic
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Jeg har et slikt hovedkort.

 

Sjekk aller først det vanlige med at alt er koblet riktig og ordentlig festet i pcen. Fjern støv i vifter osv.

 

Start så med feilsøking med minnet. Prøv én brikke om gangen, andre posisjoner eventuellt andre brikker.

 

Sjekk at strømforsyningen er ok.

 

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar
ja, jeg tenkte på brikkesettet..

 

kan det ha noe for seg om jeg prøver å ta alle deler ut av kabinettet og starter pcen opp på et sikkert underlag..?

tenkte kanskje en kortslutning som i den andreposten.!

6416911[/snapback]

 

tenkte på det samme selv, men hva kan regnes som et sikkert underlag? vanlig parkett hjemme? vil være helt sikker før jeg gjør det.

Lenke til kommentar

Alt som ikke er strømledende eller samler statisk elektrisitet? Jeg har et hk liggende i viduskarmen med psu'en ved siden av..virker kjempefint :thumbup: Hvis du satser på å vise litt "overdreven" forsiktighet kan du bruke en tykk, stø bok med stive papp permer e.l. og legge under, eller rett på bordet med et par ark under seg. Bare ta utganspunkt i at ikke delene skal ligge inntil hverandre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...