DarkZhade Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 booter fra cden og starter installasjon. når installasjonsfilene osv er ferdig "installerT" på pcen, og det kommer: "restarter om 15 sekunder, eller trykk på enter" eller det greiene, så restarter den, men den vil ikke fortsette installasjonen etter det.. den starter bare på nytt og booter fra cden. ellers kommer det bare: "reboot and select proper boot devise ir ubsert boot media in selected boot device and press a key_" noen som har peilinG?
no_viking_no Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 booter fra cden og starter installasjon. når installasjonsfilene osv er ferdig "installerT" på pcen, og det kommer: "restarter om 15 sekunder, eller trykk på enter" eller det greiene, så restarter den, men den vil ikke fortsette installasjonen etter det.. den starter bare på nytt og booter fra cden. ellers kommer det bare: "reboot and select proper boot devise ir ubsert boot media in selected boot device and press a key_" noen som har peilinG? 6406606[/snapback] prøv å ta ut CD og se hva som skjer ?. eller hvis du har gamel BIOS, prøv å sette HD som første bootable device....
DarkZhade Skrevet 29. juni 2006 Forfatter Skrevet 29. juni 2006 booter fra cden og starter installasjon. når installasjonsfilene osv er ferdig "installerT" på pcen, og det kommer: "restarter om 15 sekunder, eller trykk på enter" eller det greiene, så restarter den, men den vil ikke fortsette installasjonen etter det.. den starter bare på nytt og booter fra cden. ellers kommer det bare: "reboot and select proper boot devise ir ubsert boot media in selected boot device and press a key_" noen som har peilinG? 6406606[/snapback] prøv å ta ut CD og se hva som skjer ?. eller hvis du har gamel BIOS, prøv å sette HD som første bootable device.... 6406620[/snapback] har prøvd det. vet ikke hvor gammel biosen er jeg.. helt nye deler. utenom harddisken da.
pow1990 Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 Kjenner meg igjen her DarkZhade. Det som er poenget er at du skal ikke inn i installeringsprogrammet i BIOS igjen. Bare veeeeent på at den skal gå videre fra "Booting from CD", så kommer innstalleringen til slutt. Nå med bedre grafikk osv enn den "DOS-installeringa". Nekter den å gå videre må du tvinge den. Trykk som en satan på setup-knappen når du rebooter, og gå inn på BIOS-setting, hvor du haker opp "Hard-drive" forann CD-ROM på bootlista. Exit og save setup, og restart. Deretter bare restarter du, og "Booting from CD" skal ikke være noe problem
DarkZhade Skrevet 29. juni 2006 Forfatter Skrevet 29. juni 2006 ja men asså.. det kommer ikke sånn derre "trykk for å starte med cdrom" eller sånn.. den bare gjør det automatisk. hvis jeg setter på harddrive som boot, så kommer det bare at det ikke går ;S
pow1990 Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 ja men asså.. det kommer ikke sånn derre "trykk for å starte med cdrom" eller sånn.. den bare gjør det automatisk. hvis jeg setter på harddrive som boot, så kommer det bare at det ikke går ;S 6406680[/snapback] ok. Kjører du NTFS eller FAT32 på windowsXP?
pow1990 Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 NTFSnanana 14 tegn 6406710[/snapback] Ok, da tuddler du avgårde og finner en bootflopy for NTFS-systemer. Eller bruker den her: http://www.datapol.de/dpe/recovery/ntfs/index.html. Den skal løse de fleste problemer angående booting. Hvis ikke kan du prøve å finne et program som heter ERD Commander 2005, som er kongen av alle bootproblemløsere.
DarkZhade Skrevet 29. juni 2006 Forfatter Skrevet 29. juni 2006 ignen som kan hjelpe? har aldri hatt problemet før så vet ikke hva jeg skal gjøre.
pow1990 Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 ignen som kan hjelpe? har aldri hatt problemet før så vet ikke hva jeg skal gjøre. 6406967[/snapback] Sorry. Da blir det ikke kos. :\ *Plystre Plystre* http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=320709 *Plystre Plystre*
DarkZhade Skrevet 29. juni 2006 Forfatter Skrevet 29. juni 2006 prøvde med en annen harddisk og da funket alt som det skulle takk for hjelpa folkens
pow1990 Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 prøvde med en annen harddisk og da funket alt som det skulle takk for hjelpa folkens 6407448[/snapback] Anytime
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå