Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Det virker som om ingen liker C#, eller det vil si ingen vil innrømme det. Overalt hører jeg om hvor simpelt C# er og at man straks må bytte til C++ eller Java. Skyldes dette kun misunnelse fra innbarka teorinerder som nettopp har kaldsvettet seg igjennom C/C++, for så og se at noen n00bs lager samme applikasjon i C# på under halve tiden? Eller er det dette Microsoft komplekset? Har en følelse av at 50% snur i døra med en gang de oppdager at Bill har en finger med i spillet. Selv er jeg en stor fan av open source og hele freedom of information greia, men jeg skuer ikke hunden (Microsoft) på hårene av den grunn. Uansett blir vel spørsmålet om det ligger noe sannhet i alt dette hatet? Finnes det oppgaver som rett fram ikke kan løses i C#, men som andre språk tar på strak arm?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan gjøre det meste i C#, og Java er ikke noe bedre jo mindre du er avhengig av platformuavhengighet. Hvor har du det fra at C# er upopulært? Jeg har fått motsatt inntrykk, at det er et flott språk. Jeg vil gjerne se en god begrunnelse for å velge java fremfor C# dersom man utvikler for windows platformen uansett..

 

Hvis man først skal starte med .NET er C# det språket du som regel vil bli anbefalt å begynne med. Jeg har også fått inntrykket av at C++ er et språk som var veldig populært for 10 år siden, men har mistet mye popularitet i senere tider.

 

Jeg synes dette var en merkelig påstand, og jeg ser ikke noe galt i C#. Du kan lage det meste med C#, unntatt veldig low-level ting, men det kan du tross alt ikke i Java heller.

Lenke til kommentar
Kan du utdype hvordan Visual Basic var ustabilt. Jeg koda masse Visual Basic for 8 år siden og kan ikke huske dette problemet.

6405436[/snapback]

Nesten samtlige VB applikasjoner jeg kom borti så ut til å ha problemer. Og alltid et eller annet tull med ocx versjonene. (Jeg snakker dog mer fra et brukerperspektiv enn fra programmereperspektiv) De få gangene jeg faktisk brukte VB til noe programmering funket det jo forsåvidt greit. Dvs. helt til man skulle kjøre det på andre maskiner...

Endret av Vice
Lenke til kommentar
Kan du utdype hvordan Visual Basic var ustabilt. Jeg koda masse Visual Basic for 8 år siden og kan ikke huske dette problemet.

6405436[/snapback]

Nesten samtlige VB applikasjoner jeg kom borti så ut til å ha problemer. Og alltid et eller annet tull med ocx versjonene. (Jeg snakker dog mer fra et brukerperspektiv enn fra programmereperspektiv) De få gangene jeg faktisk brukte VB til noe programmering funket det jo forsåvidt greit. Dvs. helt til man skulle kjøre det på andre maskiner...

6405473[/snapback]

 

Aha. Isåfall kan jeg si meg enig. Har ikke opplevd like problemer med .NET.

Lenke til kommentar

Jeg vil si det er mer et hat mot Visual Studio.

 

Personlig synes jeg at det er ganske ekkelt å ha så lite kontroll som de fleste har når man koder i VC#. Det et lages flere tusen linjer uten at personene som koder(om man ikke kan så mye) vet at det blir gjort engang. F.Eks med GUI, hvor man enkelt har laget dette i VS(VB/C#) før, og senere skal lære seg et annet språk; da blir det kluss(og idiot-spørsmål på forumet.)

 

Så om du vet hva VS gjør for deg, og du holder deg unna alle disse ferdig-løsningene som følger med - er det mye fint å si om C#.

Lenke til kommentar
... Dvs. helt til man skulle kjøre det på andre maskiner...

6405473[/snapback]

 

Jeg prøvde nettop og kjøre et test program jeg laget på en annen maskin, bare for å se om det lot seg gjøre. Da fikk jeg feilmelding "Kan ikke initialisere test.exe ... noe". Jeg kopierte bare exe fila over til den andre maskinen.

 

SP2 er innstallert på testmaskinen, trodde det skulle være nok mtp .NET? Eller er jeg bare nub?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Oppdaget nettop C# for noen dager siden. Det faller meg allerede naturlig. Overgangen fra C++ var lett selv om det er noen grunnleggende forskjeller på visse utsatte områder. Omtrent all C# dokumentasjon peker dette ut nøye, og det er ikke vanskelig å forstå. Mange tror også at C# kun er brukbart i Windows systemer. Dette er ikke tilfelle, da man kan bruke Mono

 

C# er fremdeles veldig high-level, så jeg gir meg ikke med C++. Men for verktøy og lette applikasjoner er det helt genialt. Kommer aldri til å bruke noe annet til det lenger. Anbefales på det sterkeste

Endret av FredrikAK
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...