groenlid Skrevet 28. juni 2006 Skrevet 28. juni 2006 (endret) har bare et lite spørsmål, som jeg håper noen av dere har et svar på. Problemet mitt er som følger: Jeg har en mysql database og lignende, og skal ha det slik at man skal bare vise en tekst hvis $_COOKIE[bruker] er lik et bestemt treff i mysql-databasen. Problemet mitt er at cookien er med bare små bokstaver mens i tabellen står det med stor forbokstav. Finnes det en måte å inkludere stor forbokstav i formelen? Endret 28. juni 2006 av groenlid
ZoRaC Skrevet 28. juni 2006 Skrevet 28. juni 2006 $var = ucfirst($var); SELECT noe FROM tabell WHERE felt='$var';
trondes Skrevet 28. juni 2006 Skrevet 28. juni 2006 hmm.. SELECT * FROM bruker WHERE navn = "NAVN" Ser vel ikke forskjell på store og små bokstaver?
groenlid Skrevet 28. juni 2006 Forfatter Skrevet 28. juni 2006 Blir det noe slikt da? $rad[til] = ucfirst($rad[til]); if($_COOKIE[bruker] == $rad[til]) { echo "jadda"; }
ZoRaC Skrevet 28. juni 2006 Skrevet 28. juni 2006 Jepps... Trodde du skulle kjøre den i spørringen jeg Kan også gjøre slik da for å være sikker: if (strtolower($_COOKIE[bruker]) == strtolower($rad[til])) echo "jadda";
groenlid Skrevet 28. juni 2006 Forfatter Skrevet 28. juni 2006 Jepps... Trodde du skulle kjøre den i spørringen jeg Kan også gjøre slik da for å være sikker: if (strtolower($_COOKIE[bruker]) == strtolower($rad[til])) echo "jadda"; 6402975[/snapback] oki. tnx zorac. fikk det til med denne: $cookie = ucfirst($_COOKIE[bruker]); if($cookie == $rad[til] or $_COOKIE[bruker] == $rad[til]) {
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå