Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvordan selge bil? (Nybegynner!)


koda

Anbefalte innlegg

Grønn på dette jeg:

Hvordan selger jeg den gamle bilen min til 5000,- når jeg har en kjøper?

Kan jeg bare overlevere bilen med skiltene på (og årsavgiften betalt), og så fylle ut vognkortet med den nye eieren?

Må jeg gjøre mer, andre salgspapirer osv.?

Endret av koda
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Grønn på dette jeg:

Hvordan selger jeg den gamle bilen min til 5000,- når jeg har en kjøper?

Kan jeg bare overlevere bilen med skiltene på (og årsavgiften betalt), og så fylle ut vognkortet med den nye eieren?

Må jeg gjøre mer, andre salgspapirer osv.?

6399683[/snapback]

det er kjekt at både du (selger) og kjøper har hver sin salgsmelding.....

http://www.naf.no/dav/62b2fd5a9e.pdf

 

når jeg ser verdi på bilen, så tror jeg ikke at du skal ha kontrakt som eksemeplvis NAF bruker....

http://www.naf.no/dav/25a7f05ad5.pdf

Lenke til kommentar
Forstår jeg det riktig at den øverste delen av vognkortet fungerer som salgsmelding? (Den ser i hvert fall rimelig lik ut den på NAF sine sider..)

Skal jeg kreve legitimasjon, eller kan han si at han er Donald Duck?

6399826[/snapback]

det skal føres personnummer, så hvis du ikke kjenner person er det kanskje lurt.

 

når det gjelder salgsmelding og hvorfor skal du ha to stk. ?..... den ene original beholder du som tidligere eier og skal levere biltilsynet. den andre kan få kjøper.

 

hvorfor ?:, noen ganger var jeg litt skuffet når jeg kjøpte bil og eier skulle levere salgsmelding, så har ikke gjort dette på mange uker. så selv at jeg eide bilen fysisk, fikk jeg ikke omregistrert bilen. derfor er det lurt å ha to stk. salgsmeldinger.....

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Man bør sørge for å levere en komplett utfylt salgsmelding, uansett om man er kjøper eller selger. Dersom man er selger og det ikke blir levert salgsmelding, vil man få tilsendt parkeringsbøter og andre ting som går direkte på bilen. Dersom man er kjøper kan man få problemer med å bevise at man faktisk eier bilen dersom ikke det har blitt levert salgsmelding, selv om man har kontrakt.

 

En som kjøpte motorsykkel av meg var rettsbetjent, og hadde sett så mange rettsaker over kontrakter at han ikke gadd å ha kjøpekontrakt, bare salgsmelding.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...