Gå til innhold

Trenger skole pc

RIP

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Heisann, nå skal jeg begynner på ing. studier på HiA. Tenkte da at det var greit med en bærbar, det den skal brukes til er:

1. Office

2. Tegneprogrammer (uvisst om disse er kravstore, men tviler)

3. Stille (Vifte, knapper) (Også at FN knappen ikke er der CTRL skal være og enter bør være normal :p)

4. Mulighet til å ta med på reiser, i den første delen av studiet har jeg tenkt å pendle, så hadde vært greit om det var mulighet for å ha den på fanget uten å bli svidd og være litt lett - men det har ikke så mye å si.

5. BT eller IR så jeg rask kan overføre filer til mobilen.

6. Spill\DVD, så jeg har noe å bruke pcen til når jeg reiser.

Jeg har en god nok stasjonær PC, som jeg kan bruke til kravstore spill, de spillene som kommer til å bli spillt er type rundebaserte spill og de pleier som regel ikke kreve så mye. Når det kommer til plass så er det heller ikke så viktig, men er jo alltid greit med HD plass :)

Håper noen har noen flotte tips til meg da, brukt kan også gå ann ;)

Edit: Helst en pc uten OS, har også tenkt å kjøre XP Media Center på den.

Endret av RIP
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Avhengig av hvor mye penger du har tenkt å bruke kan du nok konfigurere Dell Inspiron 6400 til dine behov.

Husk å velge 9-cellers batteri. (Billig.)

Se i denne tråden:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=550234

Vet ikke om man kan kjøpe den uten os, men den fåes i hvert fall med Media Center Edition om ønskelig.

Husk at pcen er på 15.4" og 3kg, om dette skulle være noe problem.

Skrevet
Hei!

Du bør ikke satse på integrert grafikk(delt minne) som vil gi dårlig ytelse.

Jeg er usikker på prisklasse.

Forslag til pc:

Tundra 1032X - Intel Centrino 2.0GHz/1024MB/80GB/DVD RW/15.4"/6600 128MB 8995 kr

Asus A6Kt 10667 kr

Hilsen,

efikkan.

6396210[/snapback]

Tundraen har veldig gode spesifikasjoner til prisen. Inntil nylig har jeg regnet den som beste kjøp til prisen. Men det var før jeg så dette:

http://www.dinside.no/php/art.php?id=308714

En maskin som får karakter 1 bør man kanskje være skeptisk til. :(

Men skulle man derimot få tak i et velfungerende eksemplar er det nok et godt kjøp.

Skrevet (endret)

Den har fått karakter 1 grunnet Dinside sin konklusjon er at maskinen ikke virker....

Dette gjelder dog bare de maskinene som kommer med ferdig innstall av XP da det er recovery/partisjoen som er et problem...

Jeg bestilte denne maskinen med XP og har hatt den i to dager uten problemer uten om feilmeldingen under første oppstart som Dinside forteller om.

PS-Jeg retunerer den da jeg ikke vil leve med denne usikkerheten, samt jeg fikk 1000,-kr i avslag på en Asus Ja i stedet :D (god handel)

Endret av Jada-jada
Skrevet

kan vel sette prisen til rundt 10k, er ikke jeg som betaler men tar det på jobben så det er ikke så nøye hehe.

Har litt erfaring med Tundra og det virker bra, men husk at denne skal brukes på forelesninger og sånn og :)

Virka jo sykt med 512mb skjermkort :S

Skrevet

dell D520 Har komet best ut i test på test i pc world sine siste tester og prisen er 9990-inkl mva.

noen data

core duo t2300.-1024mb ddr2.-skjermoppløsning. 1400*1050.

Skrevet

Hvordan er det egentlig å velge Dell?

Hvis jeg kunne velge, ville jeg hatt en blank pc som jeg selv kan installere windows på. Koster jo veldig mye for windows!

Men frister jo med et 9cellers batteri, så man ikke kunne velge det på Dell D520 :\

Hva er vitsen med den 3 års garantien på Dell pcer, får man ikke garanti igjennom kjøpsloven uansett?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...