Gå til innhold

Fedora - Drivere til pcmcia wifi kort. Gi opp?


Anbefalte innlegg

Hmm... Nå skjedde det i hvertfall noe..

 

[root@localhost ****]# yum update --disablerepo=livna-stable

Loading "installonlyn" plugin

Setting up Update Process

Setting up repositories

core [1/5]

core 100% |=========================| 1.1 kB 00:00

updates [2/5]

updates 100% |=========================| 951 B 00:00

livna-testing [3/5]

http://rpm.livna.org/fedora/5/i386/RPMS.te...ata/repomd.xml: [Errno 14] HTTP Error 404: Date: Tue, 27 Jun 2006 17:55:27 GMT

Server: Apache/2.0.52 (CentOS)

Content-Length: 323

Content-Type: text/html; charset=iso-8859-1

Trying other mirror.

Cannot open/read repomd.xml file for repository: livna-testing

failure: repodata/repomd.xml from livna-testing: [Errno 256] No more mirrors to try.

Error: failure: repodata/repomd.xml from livna-testing: [Errno 256] No more mirrors to try.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Feilmeldinger der også:

 

[root@localhost ****]# yum update --disablerepo=livna-testing

Loading "installonlyn" plugin

Setting up Update Process

Setting up repositories

livna-stable [1/5]

http://rpm.livna.org/fedora/5/i386/RPMS.st...ata/repomd.xml: [Errno 14] HTTP Error 404: Date: Tue, 27 Jun 2006 18:00:34 GMT

Server: Apache/2.0.52 (CentOS)

Content-Length: 322

Content-Type: text/html; charset=iso-8859-1

Trying other mirror.

Cannot open/read repomd.xml file for repository: livna-stable

failure: repodata/repomd.xml from livna-stable: [Errno 256] No more mirrors to try.

Error: failure: repodata/repomd.xml from livna-stable: [Errno 256] No more mirrors to try.

Lenke til kommentar

Takk for kjapt svar! Fortsatt noe gæli her...

 

[root@localhost ****]# yum update --disablerepo=livna-stable --disablerepo=livna-testing

Loading "installonlyn" plugin

Setting up Update Process

Setting up repositories

core [1/4]

updates [2/4]

extras [3/4]

ftp://mirror.newnanutilities.org/pub/fedo...ata/repomd.xml: [Errno 4] IOError: [Errno ftp error] timed out

Trying other mirror.

extras 100% |=========================| 1.1 kB 00:00

livna-unstable [4/4]

http://rpm.livna.org/fedora/5/i386/RPMS.un...ata/repomd.xml: [Errno 14] HTTP Error 404: Date: Tue, 27 Jun 2006 18:13:49 GMT

Server: Apache/2.0.52 (CentOS)

Content-Length: 324

Content-Type: text/html; charset=iso-8859-1

Trying other mirror.

Cannot open/read repomd.xml file for repository: livna-unstable

failure: repodata/repomd.xml from livna-unstable: [Errno 256] No more mirrors to try.

Error: failure: repodata/repomd.xml from livna-unstable: [Errno 256] No more mirrors to try.

Lenke til kommentar

Jaja.. etter updaten fikk jeg i hvertfall kjørt

 

[root@localhost]# yum install kmod-ndiswrapper --disablerepo=livna-stable --disablerepo=livna-testing --disablerepo=livna-unstable

 

Men så er jeg lost igjen.. Skal prøve mer når jeg er i form, og si fra om jeg kommer meg videre.

Lenke til kommentar

Logg deg inn som root med su -

Du må ha windowsdriverne tilgjengelig(.inf fil)

Skriv:

ndiswrapper -i /der/hvor/filen/ligger.inf

 

Deretter skal

/sbin/modprobe ndiswrapper

fungere.

 

Uh, fikk du faktisk installert kmod-ndiswrapper uten livna-repo? Jaja, det er ikke sikkert du må disable livna hver gang du installerer programvare.

Lenke til kommentar

Der dumma jeg meg visst litt ut... "yum install kmod-ndiswrapper --disablerepo=livna-stable --disablerepo=livna-testing --disablerepo=livna-unstable", startet, ja, men jeg ble ikke værende for å se hvordan det gikk. Ndiswrapper ble tydeligvis ikke installert... Når jeg fjerner alle livna repoene fra kommandoen finner ikke yum noen ndiswrapper.

Lenke til kommentar

Heisann! Nå går det litt bedre her! Etter mye om og men i dag (har ikke hatt tid i det siste) har jeg fått kobla laptopen opp mot trådløsnettet med ndiswrapper. Problemet er (nå) at ingenting skjer hvis jeg skriver nettadresser i browsere f. eks. Så jeg er visst ikke _helt_ på nett.. Noen forslag her? Mistenker at jeg ikke får tildelt ip eller no sånt fra routeren, men jeg er dessverre for grønn på linux og ndiswrapper til å finne ut av det :(

Lenke til kommentar
Heisann! Nå går det litt bedre her! Etter mye om og men i dag (har ikke hatt tid i det siste) har jeg fått kobla laptopen opp mot trådløsnettet med ndiswrapper. Problemet er (nå) at ingenting skjer hvis jeg skriver nettadresser i browsere f. eks. Så jeg er visst ikke _helt_ på nett..  Noen forslag her? Mistenker at jeg ikke får tildelt ip eller no sånt fra routeren, men jeg er dessverre for grønn på linux og ndiswrapper til å finne ut av det :(

6439915[/snapback]

Kjør denne kommandoen som root og post tilbakemeldingen:

/sbin/iwconfig

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...