Gå til innhold

Diskuter Command & Conquer historia her


Anbefalte innlegg

Aldri fått med meg historia og sammenhengen mellom Command & Conquer spillene. Var vel såpass liten når jeg spillte C&C 1 og Red Alert 1 at jeg ikke fikk med meg noen ting.

 

Har noen lyst å forklare meg litt?

 

Jeg vet at i Red Alert så går de allierte tilbake i tid for å drepe Hitler, men så er det Stalin som prøver å ta over verden osv. Men hva med Command & Conquer og Tiberian Sun? Hvor kommer de inn i historien?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Aldri fått med meg historia og sammenhengen mellom Command & Conquer spillene. Var vel såpass liten når jeg spillte C&C 1 og Red Alert 1 at jeg ikke fikk med meg noen ting.

 

Har noen lyst å forklare meg litt?

 

Jeg vet at i Red Alert så går de allierte tilbake i tid for å drepe Hitler, men så er det Stalin som prøver å ta over verden osv. Men hva med Command & Conquer og Tiberian Sun? Hvor kommer de inn i historien?

6386291[/snapback]

 

I Red Alert er det Stalin som drar tilbake i tid for å drepe Hitler,nettopp for å ta over verden..

Lenke til kommentar

C&C1 og RA er jo egentlig to forskjellige historier.

 

C&C Så har vi Kane som er ledern i Brotherhood of Nod som prøver å ta over verdenen og bli verdensdiktator. Han går mot vesten "Allies" som består av de vestlige supermaktene som er de eneste som kan stå imot han. Han får pengene til å bedrive krigen sin igjennom "Tiberium" som er en utenomjordisk krystall som er giftig for mennesker, men er utrolig verdifult. Kane bruker også media og propaganda til å få sympati fra sivile og prøver å gi skylden på de allierte for massakrer mot sivile befolkninger. Kane bruker også skittende midler som biologi og flammetankser for maksimal skade, han har ikke mye sympati for andre.

 

I C&C1 er tiberium en raskspredene krystall som også ødelegger naturen og floraen, men naturen er fin i det spillet fordi mineralen er ny og har ikke gjort nok skade på verdenen.

 

Når vi kommer til Tiberium Sun som er oppfølgeren så er det Kane som har kommet tilbake etter at Vesten seiret over han i enern og ødela "The Temple of Nod" hvor han hadde prøvde å lage atomvåpen.

 

C&C Tiberium sun er mange år etter den første krigen og verdenen er totalt forandret, tiberium har ødelagt naturen og floraen og alt vi ser i spillet er ødelagte byer og rester fra Kanes ødeleggelse.

 

Nå har ikke jeg spillt Tiberium så masse, holder på nå etter at jeg kjøpte First Decade så jeg kan ikke kommentere så mye av det spillet :)

 

 

 

RA1 skulle faktisk være en oppfølger til C&C1, men de syntes spillet ble så bra at dem gjorde det heller om til et eget spill. Kane er faktisk i RA1 på lag med sovjetene og man ser han i filmsekvensene. Når man har rundet spillet for Sovjet dreper han Stalin og fruen hans og man får vite at han har plottet for dette og skal starte Brotherhood of Nod.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...