Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Uvanlig treg oppstart, med svart skjerm


Anbefalte innlegg

I det siste har PC'en blitt veldig treg på oppstarten. Problemet oppsto bare plutselig. Maskinen kjører windows xp home edition, med alle oppdateringer, sp1 og sp2.

 

Når jeg slår den på kommer først den vanlige infoen fra bios, så kommer "windows loadingen" (med den progressbaren som går om og om igjen), og så blir skjermen helt svart i ca 1-2 minutt før windows-velkomstskjermen kommer opp. Noen ganger henger maskinen seg mens skjermen er svart, og å restarte PC'en er eneste utvei.

 

Jeg har ikke gjort noen forandringer av maskinvare eller programvare i forkant av problemet, og jeg har søkt igjennom maskinen med norman anti-virus, ad-aware, og spybot. Alt med nyeste oppdateringer.

 

Er det noen som vet hva dette skyldes, og en eventuell løsning?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som om xp leter etter noe som den ikke finner i oppstarten. Prøv å disable eventuelle virus bootup check funksjoner, eller disable nettverkskortet, og se om det blir bedre.

Hvis du hadde kjørt xp pro kunne du sjekket alt som starter opp når xp starter via msconfig i run menyen, men siden du bruker home edition vet jeg ikke om det funker.

Endret av monodonk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...