Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Merkelig feilmelding, windows starter ikke.


Anbefalte innlegg

Hadde ikke gjort noe spes. med maskinen i løpet av dagen, og skrudde av maskinen i går kveld. Da jeg skulle skru den på i dag morges fikk jeg denne merkelig feilmeldingen:

 

post-77434-1151242158_thumb.jpg

 

Har prøvd å kjøre fixboot fra recovery console, men det hjalp ikke. Noen forslag til hva som kan være årsaken til problem eller mulig løsning?

 

Eivinde

Endret av Eivinde
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Feilmeldingen kommer etter at bootloaderen har gjort sitt og windows skal til å starte. Har bare et tilleggskort; et Linksys nettverkskort. Jeg kommer inn i bios som normalt og alle verdier er fortsatt slik jeg har satt dem.

 

Any idea?

 

Tusen takk for svar!

Lenke til kommentar

Hei!

 

Dataen på skjermen er en dump at CPU-registerene. Utifra innholdet kan det virke som pcen er iferd med å skifte fra 16bit real mode til protected mode. Altså i oppstart av kernel. Men nå snakker jeg nok minst gresk for deg. På forståelig norsk blir det at pcen skal starte kjernen til Windows, men feiler. (om jeg har tolket riktig) Det kan være feil på cpu som skylder dette, eller feil med Windows. Forsøk reparasjon av Windows først.

 

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar

Nå har jeg prøvd å kjøre reparasjon, men når setup kommer til "Installerer enheter" henger den seg bare opp. Jeg kan restarte maskinen, men når setup og saterter på nytt henger den seg på akkurat samme plass.. :(

 

Skjønner ikke hvorfor alt går så dårlig nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...