Kilko Skrevet 24. juni 2006 Skrevet 24. juni 2006 God dag! Jeg har leita lenge nå etter et program som kan klone innhold realtime (det vil si at backupen skjer på sekundet). Det må klare følgende. 1.Real-time backup (det vil si at backupen skjer på sekundet). 2. Slettes noe fra mappe1(hoved) så skal det også slettes fra mappe2(backupmappe). 3. Får mappe1 nye filer skal de automatisk kopieres over til mappe2. 4. Hvis mappe1 har subdirs som jeg flytter om på, litt her og der, så skal det samme skje på mappe2. Altså, jeg vil helt enkelt ha et Realtime-KLON-backupprogram. Dette er for at mp3-samlinga mi ikke skal gå til helvete ved eventuelt krasj. Noen som har noen gode forslag?
sky_biz Skrevet 26. juni 2006 Skrevet 26. juni 2006 (endret) Edit: Så ikke at det var program du tenkte på.... Endret 26. juni 2006 av sky_biz
Taxman Skrevet 26. juni 2006 Skrevet 26. juni 2006 God dag! Jeg har leita lenge nå etter et program som kan klone innhold realtime (det vil si at backupen skjer på sekundet). Det må klare følgende. 1.Real-time backup (det vil si at backupen skjer på sekundet). 2. Slettes noe fra mappe1(hoved) så skal det også slettes fra mappe2(backupmappe). 3. Får mappe1 nye filer skal de automatisk kopieres over til mappe2. 4. Hvis mappe1 har subdirs som jeg flytter om på, litt her og der, så skal det samme skje på mappe2. Altså, jeg vil helt enkelt ha et Realtime-KLON-backupprogram. Dette er for at mp3-samlinga mi ikke skal gå til helvete ved eventuelt krasj. Noen som har noen gode forslag? 6374814[/snapback] 2 HD i raid speiling?
dib Skrevet 27. juni 2006 Skrevet 27. juni 2006 eventuell software som acronis tror jeg kan gjøre det du vil acronis.com
nb Skrevet 27. juni 2006 Skrevet 27. juni 2006 Punkt 2) er vel ikke nevneverdig smart om du ønsker å minimere sjansen for at hele samlingen skal gå ad undas ved en feiltagelse... Ellers synes også jeg at speilede disker høres ut som den enkleste måten å få til dette på. Du kan nok også sette opp et slikt RAID over to partisjoner på en fysisk disk, men da synes jeg poenget med backup blir litt borte.
Loddebolt Skrevet 27. juni 2006 Skrevet 27. juni 2006 Forstår det slik at du ønsker at kloning skal skje i "real time"? Diskspeiling ved Raid 1 er vel det mest nærliggende slik andre har foreslått. Så har vi clusterløsninger, dfs osv, men det blir kanskje for hårete hjemme.. Søkte litt og denne dukka først opp: http://www.folderclone.com/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå