Gå til innhold

Asus P5WD2-E Premium Win-install finner ikke disk


tore-

Anbefalte innlegg

Har et helt nytt hovedkort som angitt i emnetittel.

 

Problemet er at når jeg prøver å installere Windows 2003 så får jeg opp at det ikke er installert noen disker i systemet.

 

BIOS finner disken min helt fint. Plugger jeg i en USB-enhet finner windows installeren den, og den andre disken som er på 1. ide port, primary, men da får jeg "Setup cannot access this disk".

 

Tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har et helt nytt hovedkort som angitt i emnetittel.

 

Problemet er at når jeg prøver å installere Windows 2003 så får jeg opp at det ikke er installert noen disker i systemet.

 

BIOS finner disken min helt fint. Plugger jeg i en USB-enhet finner windows installeren den, og den andre disken som er på 1. ide port, primary, men da får jeg "Setup cannot access this disk".

 

Tips?

6367361[/snapback]

 

"Setup cannot access this disk".

You may receive this error message during a Win2000 installation immediately after you accept the license agreement. It occurs when the disk controller can’t effectively communicate with the hard drive for a number of complex reasons, among them a damaged hard drive or controller, an incorrect driver for the disk controller, a bad

termination on the SCSI (Small Computer System Interface) chain, or a hardware compatibility issue with Win2000. But of all these, the most common cause of the problem is simply a bad hard drive.

 

Solution:

To resolve the issue, make sure the hard drive, the disk controller, and any related hardware all function correctly and are all Win2000-compatible.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...