Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

*løst* DVD-ROM'en og CD-brennern virker ikke


Anbefalte innlegg

Det hele begynte med at jeg skulle teste en DVD-brenner jeg skulle bruke i en PC jeg skal bygge meg. Den PC'en jeg testa den i, (den jeg sitter ved nå) er ganske gammel, og har lite ledninger, så jeg tok ut CD-brennern og satte inn DVD-brennern. Den hadde visst strøm, for det gikk an å åpne og lukke den, men ingen respons på PC'en. Prøvde å finne maskinvaren på kontrollpanelet, men fikk det ikke til. Siden jeg ikke vet så alt for mye om dette gikk jeg inn i bios for å se om den var aktiv. I Bios fant jeg et sted det stod Drive A og Drive B. På Drive A stod det [1.44M, 3.5 in.] og på Drive B stod det [None]. Satsa på at dette var det jeg lette etter, og forandret B til [7XX(to tall jeg ikke kommer på)K 3.5 in.] Prøvde dette, men det funka fortsatt ikke.

Satte så i den gamle CD-brennern og tok ut DVD brennern og satte det i bios på none igjen. Men så, nå funker ingen av CD-ROMene. På Min Datamaskin vises ikonet til DVD-ROMen, men den funker ikke.

Noen som har noen forslag til hva jeg skal gjøre? Har prøvd å finne ROMene på maskina, men uten hell. Vet ikke så mye om dette, så vet noen hva jeg skal gjøre? Ganske kjedeli å sitte uten en eneste CD-ROM...............

 

Takker for alle svar

 

EDIT: Glemte å si det, men strømmen på CD-brenneren er også klikk. Fungerer akkurat når man slår på maskina, men på boot-screen slutter den å virke totalt. får å få den til å virke igjen må jeg ta ut strømmen bak på brenneren, og sette den inn igjen :hrm: .............

Endret av Ungoliant
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...