Gå til innhold

Problem med Windows XP!

skyline

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger litt hjelp her.

Jeg installerte og kjørte AdAware her om dagen(rettere sagt 3 uker siden);) Men etter jeg hadde kjørt adaware, så restarta jeg pc`en og hva skjedde? Jo: Pc`en gjikk inn i XP, ba meg logge på, på vanlig måte, men etter pålogginga skjedde det ikke noe mer! Så får å kjøre progs og stuff nå må jeg trykke ctrl+alt+del og få opp task manager og kjøre tasks fra New tasks. Dettte er en smule tungvint i lengden, noen som hvet hva som har sjedd/hva som kan gjøres for å fixe d??

Forresten, jeg har lite lyst til å installere XP på nytt!

På forhånd takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tok du backup?

du har sikkert fjerna noe du ikke burde fjerne!

du må vel sannsynligvis kjøre repair eller legge XP inn på nytt!

jeg er ikke sikker

Skrevet

Ja, jeg visste at det var noe som blei sletta, som ikke skulle slettas, jeg prøvde å ta backup, men da klikka heile skiten! Eg prøvde med installering med reperasjon. Men det funka ikkje.

Skrevet

Joda, Eirik, men problemet er at jeg har ikke update versjon av XP. Jeg starta opp ein gammal SCSI disk som har VMVARE(simulering av pc), og kjørte opp XP i den simulatoren, installerte xp over der, og tok restart. "ALT" var borte. Jeg fikk rekonstruert det slik det var før, fordi jeg brukte VMVARE. Slik at disken var helt lik som da jeg begynte.

Skrevet

Mye tyder på at du må installere på nytt ja. Jeg hadde et liknende problem. Maskina fungerte perfekt, men så avinstallerte jeg et program og måtte reboote og etter det kom jeg aldri inn i windows igjen uansett hva jeg gjorde. Eneste utvei var å installere på nytt. Jeg la først inn XP oppå den gamle for å beholde programmer og instillinger, men alt blei bare surr og halvparten måtte installeres på nytt alikevel så det endte med at jeg formaterte disken og tok en ny rein installasjon. Nå er alt perfekt igjen, men hvor lenge det varer er det ingen som vet....for det er jo windows :smile:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...