Gå til innhold

Åpne store mapper = Feilmelding

QBab

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en relativt ny pc med 2GB Ram.

Passer godt på den, kjører gjevntlig virusscan og andre morsomheter, laster skjeldent noe i det hele tatt.

Så det skulle i teorien ikke være stort med virus som ligger å lurer under kabinettet mitt. Men alikvell får eg denne feilmeldingen ( se vedlegg)

Hver gang eg åpner store mapper, eller mapper med mange filer.

Kan noen være så snill å stille pcen min en diagnose. Liker ikke at den er syk :(

post-88434-1150752102_thumb.jpg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gikk dårlig det du.

"Dessverre retunerte ditt søk ingen resultater.

Prøv å utvid ditt søk.

Husk at jokertegn '*' øker antall treff. Apple* vil returnere både 'apple' og 'apples'."

Noen som har forslag til hva mer eg kan søke på?

Skrevet

Vet ikke om det hjelper, men du kan ta å kjøre scandisk. Gå på egenskaper for C stasjonen, velg fankortet verktøy og trykk på kontroller. Så huker du av de to alternativene og trykker OK. Du får antagelig melding om at maskinen må restarte. Gjør det og la maskinen kjøre gjennom det som dukker opp når den starter opp igjen.

Skrevet

Problemet dukker opp uansett hvor det er avi filer bare det er litt størrelse på dem. Har ikke så mange codecs, LAN player og Divx 6.0 tror eg det var.

Skrevet

Om mappene er full av .avi filer og maskinen begynner å jobbe 100% når du åpner mappen så er antagelig feilen relatert til at maskinen begynner å lese filene. Når disse da er store og mange krever det alle ressurser.

En løsning er fjerning av en reg-entry:

1. åpen regedit

2. Gå til HKEY_CLASSES_ROOT\SystemFileAssociations\.avi\shellex\PropertyHandler

3. Slett "Default" verdien som burde være "{87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E}"

Du kan også legge inn en codec pack f.eks: K-lite

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...