Melkekartong Skrevet 19. juni 2006 Skrevet 19. juni 2006 Min plan: Jeg skal straks kjøpe ny bil. Denne koster meg 3500 og dersom jeg skal forsikre den til 12000, koster det meg 9500 årlig. Fattern har forsikring i Jernbanepersonalets forsikringsselskap og dersom jeg lar han stå som eier og forsikringa på han, blir forsikringspremien redusert til ca. 2500-3000... i værste fall Grunnen til at jeg aller helst vil registrere bilen på meg, er fordi at dersom jeg vil kjøpe meg en bil til 150 000 om 5 år, kommer denne til å koste noe sinnsykt, da jeg ikke har noe bonus i det hele tatt! Planen min er altså: Kjøpe bil A (35000 spenn), registere den på pappa, billig forsikring Kjøpe en veteran for en billig penge, registrere denne på meg, ta forsikring på meg (totalt kommer dette ikke over 1000/årlig hvis jeg ikke har misforstått??) Når jeg har bonus på 70-75% på veteranen (som heller ikke kommer til å bli brukt ), kjøper jeg ny bil og får 70% bonus på denne. Er dette mulig??
Trosterud Skrevet 28. juni 2006 Skrevet 28. juni 2006 For å få veteranforsikring så må du også ha en ordinært forsikret bil på deg, såvidt jeg vet..
apegryn Skrevet 15. juli 2006 Skrevet 15. juli 2006 kan jeg umulig tro. Hva om du ønsker en boble som førstebil? Får du liksom ikke forsikring da?
TomasK Skrevet 16. juli 2006 Skrevet 16. juli 2006 kan jeg umulig tro. Hva om du ønsker en boble som førstebil? Får du liksom ikke forsikring da? 6497867[/snapback] Ikke noe problem, du får helt vanlig forsikring. Veteranbilforsikring (intill 8000km i året) kan man ha hvis man bruker bilen i hobby- og fritidssammenheng og man må dokumentere at man har en bruksbil i tillegg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå