Gå til innhold

Ny telefon til mamma

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mamma har gitt meg i oppdrag å finne en ny telefon til henne. :p Men hun er 70+ så hun har en del "gammaldagse krav" Kan noen hjelpe meg? Jeg kan ingenting om mobiltelefoner i en alder av 50, så det kan hende jeg er litt på bærtur, men det går vell bra. :)

Funksjoner:

-Kalender: Nei, trenger ikke

-GPRS: Har ikke peiling på hva det er, men mamma trenger det nok ikke. :p

-Email klient: Overhodet ikke nødvendig.

Form:

-Format: Hva som helst.

-Vekt: Helst litt tung, så hun kjenner hvor hun har den.

-Sprut/støtsikker: Ikke nødvendig.

Skjerm:

Sort/hvitt som de gamle TV'ene. :)

-Størrelse på skjerm: Stor og tydelig.

-Touchscreen: Om hun skal ha en "tapåskjerm"? Nei ikke i det hele tatt!

Pris:

Mamma har ikke så mye penger. Kanskje 300-400 kroner. Helst mindre hvis dette er mulig.

Diverse:

-Merke: Hun har en Panasonic TV fra 1970-tallet, men Panasonic lager kanskje ikke mobiltelefoner?

-Kamera: Nei, hun har et kamera.

-Videokamera: Nei, dette har min bror som vi bruker på deling.

-Symbian: Har ikke peiling på hva dette er, men mamma trenger det nok ikke.

-Infrarød port: Hva er dette?

-Blåtann (Bluetooth): Jeg spør igjen, hva er dette?

-Minne: Hun må ha plass til ca. 10 kontakter i telefonboken iallefall.

-Minnekort?: Hva fungerer dette som?

-MP3: Mitt barnebarn har snakket om MP3 spillere, som spiller musikk. Men dette vet jeg ikke hva er. Men kan mamma kanskje legge innpå kor musikken sin? :hmm:

-Triband: Hva er dette?

-UMTS/3G: Hva er dette?

-Wlan: Hva er dette?

-GPS: Dette har min far i bilen, siden de ofte reiser på ferie rundt i Europa. :) Men den er gammel. Kanskje mamma hadde blitt glad for å ha en slik på mobiltelefonen sin? :)

-Radio: De har en på kjøkkenet, så hun trenger nok ikke en sånn.

-Bruksområder: Mamma er blitt gammel, og dermed vil hun gjerne ha en telefon slik at hun kan holde kontakten med sine halv-søsken (de har samme mor) borte i Oslo og Drammen. Hun kommer til å ringe dem kanskje en til to ganger i uken. Da mamma og pappa ofte reiser på tur i noen uker, hadde det vert fint om batteriet på telefonen holdt i opp til 2 uker. En telefon med utbyttbart batteri hadde kanskje også vert fint. :) SMS har jeg bare hørt negativt om, så hun kommer nok ikke til å bruke dette. Men det hadde vert fint om telefonen hadde det, hvis for eksempel hennes barnebarn eller oldebarn arver telefonen en gang i fremtiden.

Håper på hjelp. Hilsen Jorunn :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ok, men hvis man får med lader burde jo det gå greit. Jeg kjøper nok den første, siden den er helt ny. Mamma likte ikke helt tanken på en brukt telefon. Takk for hjelpen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...