Gå til innhold

Lage en "public" ftp-mappe.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en mappe på servern som inneholder massevis av bilder, og lurer på hvordan jeg får denne mappen til å bli en "public" ftp-mappe, slik som ftp.thegathering.org, der man kan laste ned alle filmer etc..

siden min ser slik ut: www.eksempel.com/bilder og vil da at ved å gå innpå ftp.eksempel.com skal du komme direkte inn i bilde-mappa, uten å skrive inn noe passord etc.

Er det snakk om å bare endre på permissions eller hvordan fungerer dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg har en mappe på servern som inneholder massevis av bilder, og lurer på hvordan jeg får denne mappen til å bli en "public" ftp-mappe, slik som ftp.thegathering.org, der man kan laste ned alle filmer etc..

siden min ser slik ut: www.eksempel.com/bilder  og vil da at ved å gå innpå ftp.eksempel.com skal du komme direkte inn i bilde-mappa, uten å skrive inn noe passord etc.

6329869[/snapback]

Prøv å lage en .htaccess fil hvis det er en apache server.

bare søk litt på forumet. fins masse info.

Skrevet

siden min ser slik ut: www.eksempel.com/bilder  og vil da at ved å gå innpå ftp.eksempel.com skal du komme direkte inn i bilde-mappa, uten å skrive inn noe passord etc.

6329869[/snapback]

Prøv å lage en .htaccess fil hvis det er en apache server.

bare søk litt på forumet. fins masse info.

6330359[/snapback]

I den må det stå:

IndexIgnore .htaccess

Options Indexes

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...