Speik Skrevet 18. juni 2006 Skrevet 18. juni 2006 Jeg har en mappe på servern som inneholder massevis av bilder, og lurer på hvordan jeg får denne mappen til å bli en "public" ftp-mappe, slik som ftp.thegathering.org, der man kan laste ned alle filmer etc.. siden min ser slik ut: www.eksempel.com/bilder og vil da at ved å gå innpå ftp.eksempel.com skal du komme direkte inn i bilde-mappa, uten å skrive inn noe passord etc. Er det snakk om å bare endre på permissions eller hvordan fungerer dette?
AlecTBM Skrevet 18. juni 2006 Skrevet 18. juni 2006 Jeg har en mappe på servern som inneholder massevis av bilder, og lurer på hvordan jeg får denne mappen til å bli en "public" ftp-mappe, slik som ftp.thegathering.org, der man kan laste ned alle filmer etc.. siden min ser slik ut: www.eksempel.com/bilder og vil da at ved å gå innpå ftp.eksempel.com skal du komme direkte inn i bilde-mappa, uten å skrive inn noe passord etc. Er det snakk om å bare endre på permissions eller hvordan fungerer dette? 6329869[/snapback] Prøv å lage en .htaccess fil hvis det er en apache server. bare søk litt på forumet. fins masse info.
Hefalompen Skrevet 19. juni 2006 Skrevet 19. juni 2006 Jeg har en mappe på servern som inneholder massevis av bilder, og lurer på hvordan jeg får denne mappen til å bli en "public" ftp-mappe, slik som ftp.thegathering.org, der man kan laste ned alle filmer etc.. siden min ser slik ut: www.eksempel.com/bilder og vil da at ved å gå innpå ftp.eksempel.com skal du komme direkte inn i bilde-mappa, uten å skrive inn noe passord etc. Er det snakk om å bare endre på permissions eller hvordan fungerer dette? 6329869[/snapback] Prøv å lage en .htaccess fil hvis det er en apache server. bare søk litt på forumet. fins masse info. 6330359[/snapback] I den må det stå: IndexIgnore .htaccess Options Indexes
Speik Skrevet 25. juni 2006 Forfatter Skrevet 25. juni 2006 Får ikke dette til å virke, i hvilken mappe må .htaccess ligge?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå