Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

DVD-ROM sluttet å fungere i laptop OG redusert RAM

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en Fujitsu Siemens laptop, Amilo L series, kjøpt i januar 2005. DVD-ROMen har fungert mer eller mindre perfekt frem til nå, selv om det har tatt litt tid for laptopen å begynne å kjøre DVDen. Men nå så vil den ikke i det hele tatt.

Jeg putter in DVDn, og hører ROMen starte, stoppe, starte, stoppe, tre ganger. Så gir den opp.

Jeg får ikke til å kjøre DVDen gjennom Min Datamaskin, for datamaskinen har ikke registrert en disk i ROMen i det hele tatt.

Jeg oppdaget dette problemet for noen uker siden, da jeg prøve å spille av en musikkDVD som laptopen tidligere har spilt flere ganger. Og nå skjer det samme med en filmDVD.

HJELP.

Og en ting til--jeg vet dette ikke er det rette forumet men siden jeg allerede starter en ny tråd...

Jeg så gjennom systeminformasjonen for laptopen og oppdaget at av mine 512 mb RAM (jeg tror det er RAM det heter?) så er bare 185 mb tilgjengelig. Maskinen har blitt tregere i den siste tiden så jeg gjetter at dette er problemet. Hvordan kan jeg fikse det/hvordan og hvorfor har dette oppstått?

For informasjon så er jeg ikke veldig dreven når det kommer til fikling med maskinen og instillinger, så step-by-step forklaringer med enkle ord ville vært veldig bra :)

Håper VIRKELIG at noen kan hjelpe meg! Vil helst ikke ha maskina inn til reparasjon... har ikke en gang forsikring.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei og velkommen til forumet!

Jeg vet at dette har vært til hjelp for noen med tilsvarende problem.

Ellers vil jeg anbefale at du søker etter virus og spyware på pcen, kjører Windows Update og prøver nye drivere.

Er det lenge siden du la inn Windows på nytt?

Hilsen,

efikkan.

Skrevet

Takk for rådene! Skal kjøre de programmene i morgen, men generelt sett så søker jeg etter virus/spyware ofte så jeg tror ikke det kan være problemet.

Jeg har aldri lagt inn Windows på nytt. Er det noe en skal eller bør gjøre?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...