Hayer Skrevet 17. juni 2006 Skrevet 17. juni 2006 Hei Jeg har laget ferdig hjemmesiden min på pc'n min. Nå vil jeg ha den opp til min hjemmeside på home.no . Problemet er at jeg ikke får til å koble meg til med ftp .. Og det står på deres side at jeg må åpne proter eller noe i ruteren min. Under katalogen NAT (Hva betyr det?) Men under NAT finner jeg -Address Mapping -Virtual Server -Special Application Hva skal jeg velge her? Og hva skal jeg skrive inn under den katalogen? Takker på forhånd!
no_viking_no Skrevet 17. juni 2006 Skrevet 17. juni 2006 Hei Jeg har laget ferdig hjemmesiden min på pc'n min. Nå vil jeg ha den opp til min hjemmeside på home.no . Problemet er at jeg ikke får til å koble meg til med ftp .. Og det står på deres side at jeg må åpne proter eller noe i ruteren min. Under katalogen NAT (Hva betyr det?) Men under NAT finner jeg -Address Mapping -Virtual Server -Special Application Hva skal jeg velge her? Og hva skal jeg skrive inn under den katalogen? Takker på forhånd! 6323569[/snapback] i utgangspunktet så trenger du ikke forandre noe i FTP program når du skal laste filer. det kunne vare fint hvis du oppgir hvilken FTP program bruker du..... ellers, så er det standard prosedure: FTP-server (FTP server/FTP host/FTP address): ftp.home.no Brukernavn (Username/User ID): <ditt brukernavn> Passord (Password): <ditt passord> NAT står for Network Address Translation..... Dersom du sitter bak en brannmur, et kabelmodem eller en ADSL-ruter som bruker adresseoversetting av IP-adresser (NAT), så kan det hende at såkalt aktiv FTP ikke fungerer. Da må du krysse av i FTP-programmet ditt at du skal bruke passiv FTP i stedet.
Hayer Skrevet 17. juni 2006 Forfatter Skrevet 17. juni 2006 bruker SmartFTP som de anbefaler på sin side. Fant ikke ut hvordan man skrudde på passiv istedenfor aktiv i det programet.
no_viking_no Skrevet 17. juni 2006 Skrevet 17. juni 2006 bruker SmartFTP som de anbefaler på sin side. Fant ikke ut hvordan man skrudde på passiv istedenfor aktiv i det programet. 6323598[/snapback] den er i passive mode eller auto mode automatisk hvis du ikke har forandret noe. men du kan sjekke..... når du lager new remote browser..... trykk på "properties", finner "FXP", i rullegardin velger du PASV
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå