Gå til innhold

Kvinne i nød... Panasonic Lumix DMC-LX1 eller...


Anbefalte innlegg

Panasonic Lumix DMC-LX1 eller Canon ixus800 eller Sony p200....?? Eller noe annet?? :ohmy:

 

Jeg skal investere i et kompaktkamera i disse dager og er veldig i stuss etter ulik info fra ulike steder og personer. Det er viktig for meg med skarpe bilder og hurtig autofokus. Samtidig liker jeg å eksperimentere.

 

Jeg blei frista av Panasonic kameraets mulighet til å endre plassering av det fokuserte i bildet. (Har hatt slik mulighet på et gammelt kamera, noe jeg likte svært godt!) Jeg har endt på dette kameraet - helt til jeg leste om støyen... da blei jeg usikker.. hva dette egentlig innebærer.. Hva er konsekvensen? Blir bildene dårlige - evt. hvis man f.eks. skal ha A4-forstørrelser? I tillegg nevnes sein autofokus og skarphet. Dette er jo tre like viktige funksjoner for meg. Hjelp!

 

Kameraet ønsker jeg å ha i hende innen 1 uke - så bestemmelsene haster litt... vil ikke bomme! Har noen mulighet til å hjelpe meg og guide meg vel i havn?? Finnes det noe kamera som dekker alt - panasonics gode vidvinkel som står høyt i kurs også? Penger spiller også inn... Jeg ønsker ikke å legge særlig mer enn rundt 3500-4500 totalt.

 

 

Må man eventuelt ha mye ekstrautstyr til Panasonic-kameraet slik at det stiger mye i pris??

 

Venter i spenning... SmilA som ønsker å komme trygt i havn! ;-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Støy er en utfordring når du ønsker å ta bilde i svakt lys, da kan man stille opp ISO verdien og fremdeles ta bilde uten og ha for lang lukkertid. Følgen av dette blir mer støy. Noe av fordelen med bildestabilisator blir spist opp. I dagslys er det sjelden problemer med støy.

Sony P200 er en "eldre" modell, jeg har hatt P-150 som er nesten lik, og den tar meget bra bilder, men den har også litt støy ved høy ISO. Canon ixus800 er helt ny, og her har leverandøren brukt en ny brikke med ferre megapiksler, men som skal ha mindre støy. Når man da kombinerer dette med billedstabilisator, kan ma ta bilder i svakt lys uten blitz som før ikke har vært mulig uten kostbart utstyr.

Forøvrig, skal du ha stor vidvinkel er Canon S80 et bra valg.

På kompakt kamera, trenger man bare etui og minnekort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...