daadida Skrevet 15. juni 2006 Skrevet 15. juni 2006 Prøver å lage en funksjon i et regnskap jeg laget for en stund siden. Det har seg sånn at en rekke folk skal ha utbetalt en andel hvert år, og for å gjøre bankturen enklest mulig for meg selv tenkte jeg å prøve å lage en funksjon som f.eks hvis en person skal ha utbetalt 1295kr. Så får jeg ut på regnearket at for den utbetalingen trenger jeg 1 tusenlapp, 1 tohundrelapp. 1 femti lapp, 2 tjue kroninger og 1 fem krone. Det jeg lurer på da ettersom jeg ikke klarer å finne noe er om det finnes en funksjon i excel som gjør dette eller om det bare er å brette opp ermene å programer hele greia selv?
bobafett Skrevet 15. juni 2006 Skrevet 15. juni 2006 Har ikke hørt om en slik funksjon, men den burde jo være ganske enkel å lage selv.
no_viking_no Skrevet 15. juni 2006 Skrevet 15. juni 2006 Prøver å lage en funksjon i et regnskap jeg laget for en stund siden. Det har seg sånn at en rekke folk skal ha utbetalt en andel hvert år, og for å gjøre bankturen enklest mulig for meg selv tenkte jeg å prøve å lage en funksjon som f.eks hvis en person skal ha utbetalt 1295kr. Så får jeg ut på regnearket at for den utbetalingen trenger jeg 1 tusenlapp, 1 tohundrelapp. 1 femti lapp, 2 tjue kroninger og 1 fem krone. Det jeg lurer på da ettersom jeg ikke klarer å finne noe er om det finnes en funksjon i excel som gjør dette eller om det bare er å brette opp ermene å programer hele greia selv? 6316778[/snapback] kanskje du kan finne svar her: http://www.excelforum.com/
Harald Staff Skrevet 16. juni 2006 Skrevet 16. juni 2006 (endret) Fra celle B1 og videre mot høyre til og med J1 skriver du enhetene 1000 500 200 100 50 20 10 5 1 Formel i B2: =HELTALL(A3/B1) Formel i B3: =A3-B1*B2 Merk B2:B3 og fyll mot høyre til og med J2:J3 Celle A3 er nå stedet å skrive beløp som skal deles opp. Cellene B3:J3 er bare hjelpeceller som du ser, du kan flytte dem ut av syne hvis de ødelegger opplevelsen. HTH. Beste hilsen Harald Endret 16. juni 2006 av Harald Staff
daadida Skrevet 16. juni 2006 Forfatter Skrevet 16. juni 2006 Takker så meget, da var jeg faktisk nesten i mål i natt før jeg måtte legge meg. Er tydeligvis noe rusten lenge siden sist nå så igjen tusen takk for hjelpen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå