Paddington Skrevet 11. oktober 2002 Skrevet 11. oktober 2002 Jeg har 128 MB minne. Betyr det at jeg skal skifte fra 64 til 128 MB på instillingen i bios?
Bisarre Skrevet 11. oktober 2002 Skrevet 11. oktober 2002 Nei... Det blir vel anbefalt å sette den til max halvparten av tilgjengelig minne.
Paddington Skrevet 11. oktober 2002 Forfatter Skrevet 11. oktober 2002 Takk. Lyst til å forklar litt mer om temaet? Hva gjør denne innstillingen egentlig?
Wotan Skrevet 11. oktober 2002 Skrevet 11. oktober 2002 Det er en innstilling for hvor mye av RAM'en som er tilgjengelig for skjermkortet. Altså den som sitter på hovedkortet og ikke den på skjermkortet, den kan jo skjermkortet bruke så mye av som det trenger. Det blir på et vis litt likt veksle fila til Windows. Har du mye RAM i maskina di kan du øke innstillingen. Les mere her : http://erado.totalwar.org/tech/solutions/perf_agp.htm
dark^dog Skrevet 11. oktober 2002 Skrevet 11. oktober 2002 Altså hvis jeg har 512 MB ram, og 64 MB ram på skjermkortet, så kan jeg sette AGP-aparturesize til 256 for å la grafikk kortet bruke 256 mb av rammen. Da har jeg vel bare 256 mb igjen av fysisk RAM, og XP krever 80 for å kjøre. Det vil si 512-256-80 = 176 MB til å bruke etter maskina er skrudd på. Hva betyr Peak? (I oppgavebehandling) Er det max ant MB ram som er brukt? Denne viser 330 MB på min maskin etter jeg har spilt noen spill og slikt. Betyr det at jeg ut i fra dette ikke hadde hatt bruk for mer enn 330 MB ram? pluss event. aperture som skjermkortet skal låne?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå