BucNasty Skrevet 13. juni 2006 Skrevet 13. juni 2006 Ok ok har en domeneserver og en terminalserver stående. har 2 brukere og det funker fett å logge seg på og shit like that. problemet er at brukerne skal ha samme desktop og det skal være enkelt å legge til / fjerne ikoner. jeg har hooka opp group policy i OU'en til brukerne. dvs under user configuration - windows settings - folder redirection. høyreklikket på desktop - properties. valgte advanced her. under target folder location valgte jeg redirect to following location fordi jeg ikke vil ha 100 forskjellige mapper med desktops. right? også skriver jeg inn \\server\mappe\ på den nederste linja mappen som er skrevet inn er lagd fra før og delt ut. i mappen legger jeg da 2 ikoner som f.eks paint og run. problemet er at disse ikke dukker opp når brukerne logger seg på. WHY? dette fungerer hvis jeg tar "create a folder for each user.." men da som sagt dukker det opp en mappe for hvert brukernavn som da må fikses med rettigheter osv for så at man legger inn de ønskede ikonene. så. om noen forstår problemet plz gi feedback. om du ikke forstår...spør:P
Karlstad Skrevet 14. juni 2006 Skrevet 14. juni 2006 (endret) Tror det skal kunne fungere hvis du ikke velger "Advanced". Prøv med "Basic" i stedet, og bare gjør akkurat det samme. Når du velger "Advanced" må du definere hvilke(n) gruppe® denne omdirigeringen skal gjelde for, med "basic" gjelder det alle under denne pollicyen. Oppdatert: Har kjørt en test på dette hjemme, og det ser ut til å fungere akkurat slik du ønsker. Endret 14. juni 2006 av alex87
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå