Gå til innhold

Legge kopisperret album inn på mp3-spiller

SSSø

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en del album jeg har kjøpt som jeg gjerne vil ha inn på mp3-spilleren min, eller hvertfall spille de av fra pc'en. Når jeg åpner cd'en/mappen ligger det gjerne bare et par filer der på noen kb hver (og kanskje en musikkvideo hvis jeg er heldig).

Finnes det noen mulighet for å rippe disse cd'ene, og er det lov? Noen program jeg kan bruke for det? Jeg må jo få høre mine egne, kjøpte album på mp3-spilleren!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takker...

Nå lurer jeg bare på hvorfor de legger kopisperrer på cd'er hvis de er lov å fjerne og et enkelt program kan gjøre det? Hva er vitsen?

Skrevet
Takker...

Nå lurer jeg bare på hvorfor de legger kopisperrer på cd'er hvis de er lov å fjerne og et enkelt program kan gjøre det? Hva er vitsen?

6298393[/snapback]

Platebransjen er vel ikke helt enige i at ripping bør være lovlig. Og for svært mange mp3-spillerbrukere er ripping av kopibeskyttede CD'er et uoverkommelig problem.

Kjenner mange som ikke vet hvordan man ripper en CD. Og det er ikke alle som kommer på at man kan spørre på et forum.

Dermed vil kanskje noen kjøpe både CD'en og betale for å få musikken i mp3-format. Dermed mer penger i kassa til platebransjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...