vinduspusser Skrevet 10. juni 2006 Skrevet 10. juni 2006 hei! Jeg skal lakke en peugeot fox, den skal være blå... Hva skal jeg gjøre før jeg lakker? hvilken type lakk burde jeg bruke? hvor mange lag burde jeg ha? hvor mye koster lakken? hvor får jeg tak i den? Jeg skal lakke tanken(metall) og kåpene(plast) takk for all hjelp!
Patz Skrevet 11. juni 2006 Skrevet 11. juni 2006 1: Puss ned, du behøver ikke slipe helt ned til materialet (metall / plast), men slip minst bort klarlakken, helst ned til grunningen. 2: Syntetisk eller cellulosebasert lakk, du bestemmer. Syntetisk er blankere, men tar svært lang tid før den er gjennomherdet, og er noe dyrere. 3: 1-2 lag grunning, 2 lag farge, 1-2 lag klarlakk. 4: Det varierer etter kvalitet, om du kjøper profflakk for sprøyting med pistol og luftkompressor, eller spraybokser. 5: Dersom du skal bruke profflakk får du den på billakkeringsverksteder, den er dog ganske dyr, men betydelig bedre. Vanlig spraylakk fås på byggevareforretninger, europris osv. Vanskelig å oppspore syntetisk lakk på disse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå