Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Yamaha TZR50: Plomberinger


Anbefalte innlegg

Jeg fikk nylig min splitter nye Yamaha TZR50 som selvfølgelig er stappa med plomberinger. Noen som kan beskrive 'godt' hvor de ligger? Hadde hvert litt kjekt om den gikk litt mer enn 42km/h@6500rpm i 6.gir. hehe. Hadde også hvert fint om 'hvordan' jeg gjør det. Er min første gir-ped og har heller ikke særlig erfaring emd å skru, hehe. En som driver å selger scootere og slikt rundt her men har ikke peiling på Yamaha.

 

Greetings! Takker for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har oxo nettopp kjøpt en tzr.. veldig lik din... min gikk maks i 39 tror jeg... men vi s du skrur av alle kåpene... så skrur du av HELE eksos annlegge(helt til motoren, ikke motoren da:P) så ligger det en plombe rett innenfor( svart og 5 cm.. bare å ta ut med skru trekker) mopeden min går nå 55/60 uten den lille plomba... men jeg er oxo interessert å vite hvordan jeg kan få den fortere uten effekt annlegg... er det flere plomber? men skal rense luft filtere og forgasseren idag.. håper det funker da :/

Lenke til kommentar

Som nevnt ovenfor her den plomba som sitter rett ved eksosporten på sylinderen, den er fjernet. Og min sykkel gjør om trent 75 på flata, med 90 dyse, powerfilter, original dreving og så og si alt originalt.

 

vel og merke med powerfilteret dro den en del høyere turtall enn med original luftfilter. Den slutter ikke dra før ved en rundt 10,000 rpm, men drar den ikke opp dit da det høres teit ut :)

 

Gjerne post bilder av deres sykler i "din racing sykkel" tråden, da det er fett med andre tzr'r ^^

Lenke til kommentar

Dog du ser inn under kåpa helt fremme ved potta, så går det et rør/slange/whatever ut fra potta og hvor må gudene vite. Har så og si at jeg har lite peiling på motor og mekkin (førelåpig kansje hehe) Hva er og gjør 'den greia' fremme ved potta? En slags plombering? En jeg kjenner som har en MH RYZ har et rør/slange fra potta som tydligvis går inn i en turbin og sender eksosen tilbake til luftfilteret elns for å "spare luft" eller som en slags plombering.

 

Meil vil ha min sykkel så orginal som over hode mulig. Har lest at plomberinga i potta eller ny trimpotte/effektanlegg og større dysa så skal den gå 'dobbel så fort', rundt 85 elns. mopedportalen.com

Lenke til kommentar

Må av med alle kåpene og hele anlegge da? Hva med de fjerene som er festet i silynderen, er de vanskelige å få på igjen?

Har kjøpt meg en 120dyse og et powerfilter, men tror det er for stort. Hvor i svarte sitter det orginale egentlig? Er en 'boks' under tanken, kan det stemme? Står filteret er for bl.a DTX 125cc, forhandleren mente på det burde passe alle AM6 motorer så hvorfor ikke en 50cc, om det ikke er samme motoren bare nedplombert. Hva gjør jeg for å skifte det? Tar av tanken osv da sikkert. Vanskelig?

Bestille meg en Tecnigas RSG potte. Crash.no

Endret av viiite
Lenke til kommentar

du skla ha 39mm powerfilter til tzr :) du må av med tanken, løsne den klipsen rundt innsuget til gasseren, fjerne den store svarte boksen. montere powerfilteret og skru på tanken igjen :)

 

men husk : powerfilter må ikke kjøres med i ekstremt regnvær. og det må beskyttes under vask.

 

vann i motor = ikke bra

Lenke til kommentar

OK. Antar jeg kan montere powerfilteret uten å 'trimme den'? Skal gjøre det når jeg får RSG potta. Det blir vell bare så vidt effekt og litt bedre lyd med powerfilter fåreløpig. Tusen takk for en aktiv tråd folkens :) spesielt Sweet :) skal få lagt ut et bilde av sykkelen når jeg får skaffet kamera som er litt bedre enn VGA ;P

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...