Gå til innhold

Hva er det som stopper meg?


Anbefalte innlegg

Har i lengre tid kjørt min Opteron 146 på 285 Mhz x 10, med 2 x 512 Geil Value på ca. 193 Mhz(133-divider), på et DFI NF3 LP Ultra-D, det har vært DØNN stabilt!

 

Når jeg nå kom over et sett med 2 x 512 Geil TCCD One, til den svært hyggelige prisen av 995,- :p , hadde jeg regnet med at jeg ville klare å kjøre 1:1 (200-divider)på minnet...

 

Men nei da, hverken på 1T, eller 2T går det! På 1T får jeg BSOD, og på 2T stopper prime95 etter 8 min.

Timing var i begge tilfeller 2,5-4-4-7, noe disse brikkene skal klare ved DDR600!(se bilde)

Kjører nå 280 x 10, 2.5-4-4-7, 2T, 2,8 volt, og prime95 kræsja etter 1 time og 8 min...

 

Så hva er det som stopper meg? For dårlig hovedkort? Eller liker det bare ikke Geil TCCD One...? Bør jeg gå over til et nf4-hovedkort? :hmm:

 

På forhånd takk for alle tips!

 

Legger ved "skrytebilde" av RAM... :p

post-39119-1149786367_thumb.jpg

Endret av X-Fiesta
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du prøvd å sette brikkene i de to andre minneslottene?

Før, da jeg hadde BH-5 minne, kunne det hende at to av slottene bare ikke klarte det mens de andre to hadde null problemer og dette var på Expert kortet til DFI.

6272430[/snapback]

I følge forumet på DFI-Street.com, er det de to gule slottene(som jeg bruker) som gir best resultat, så jeg tror ikke det er problemet...

En annen ting er at mitt kort er et NF3, ditt var NF4, så det blir vel ikke helt det samme, eller?

 

Evt prøv å ta volten opp et hakk på ram'en via BIOS hvis du har muligheten?

6272460[/snapback]

Kortet overvolter litt, så 2,8v gir egentlig 2,9v(i følge BIOS), og så vidt jeg vet, er ikke TCCD-brikker glad i høy spenning...

 

Heller vel mest til at det er hovedkortet som er problemet, tidligere eier fikk det ikke heeeeelt til, han heller. :ermm:

Har prøvd noen forskjellige BIOSer, uten særlig bedring, men det er vel dårlig med utviklingen av nye BIOSer til så "gamle" kort... :ermm:

 

Kjører nå på 285 x 10, 166-divider på RAM(240 Mhz 2,5-3-3-6 1T@2,7v), og har til nå prima i ca. 2 timer.

 

Tror det blir NF4-kort på meg snart. :whistle:

Uansett, takk for innspill!

Lenke til kommentar

Nå var det slik at pcen ikke startet med minnebrikkene i de to andre slottene. Ikke at det var dårligere resultat.. For andre brikker klarte fint å kjøre i de slottene som BH-5 minnet ikke klarte å kjøre på.

 

Det er nok forskjell på nf3 og nf4. Hva som er forskjellene i ditt tilfelle vet jeg ikke..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Er det ikke slik at de gule slottene skal brukes til BH5 brikker og i alle andre tilfeller skal de orange brukes på DFI kortene?

 

Har du prøvd å kjøre med litt mindre volt på brikkene og se om det hjelper?

6336444[/snapback]

Har slått meg til ro med den settingen som er nevnt i posten litt over her, i påvente av et NF4/PCIe-oppsett... :cool:

Og mens vi er inne på NF4, jeg i så fall ha en ny PSU med to eller flere 12v-rails?

Har nå en Tagan TG480-U01, den har 24 pins ATX-plugg, men bare en 12v rail(på 28A tror jeg), er det et problem?

 

Mulig at de siste spørsmålene passer bedre under "Strømforsyninger og elektronikk", men skitt au, får se om noen har noen innspill ... :p

Lenke til kommentar
Har slått meg til ro med den settingen som er nevnt i posten litt over her, i påvente av et NF4/PCIe-oppsett... :cool:

Og mens vi er inne på NF4, jeg i så fall ha en ny PSU med to eller flere 12v-rails?

Har nå en Tagan TG480-U01, den har 24 pins ATX-plugg, men bare en 12v rail(på 28A tror jeg), er det et problem?

 

Mulig at de siste spørsmålene passer bedre under "Strømforsyninger og elektronikk", men skitt au, får se om noen har noen innspill ... :p

6340694[/snapback]

 

Trodde det var en fordel å ha en stor rail istedenfor 2 mindre jeg, men kommer vel litt an på om du skal kjøre SLI feks.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...