Gå til innhold

Vifter til PC'en min


fjeddiu

Anbefalte innlegg

Jeg har dette kabinettet og dette hovedkortet hvor mange vifter er det plass i PC'en? Eventuelt går det ann å kjøpe ny vifte til et skjermkort, det er dette som er problemet egentlig : Jeg har kjøpt heroes 5 så skjermkortet blir får varmt. Altså jeg må kjøle ned skjermkortet på en måte. :ermm:

 

 

Har dette skjermkortet hvis dere måtte vite det. :thumbup:

Endret av fjeddiu
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det fins veldig mange forskjellige typer vifter,min erfaring er at en stor støyer mindre en flere små vifter.Jeg kan anbefale denne http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=311462.Har du socket 478?

6261974[/snapback]

 

Vil heller si det er motsatt. Hvis du har en viss luftmenge som skal flyttes på, vil en liten vifte kjøre mye fortere i forhold til en større en (f.eks 120 mm). Det resulterer i mindre støy.

Lenke til kommentar

Kan ikke si så mye om hvilke vifter du kan montere inni ditt kabinet siden jeg ikke har noe bilder av innsiden. Ta bort side-panelet og ta en titt inni selv. Finn et lite mål-band eller tommestokk å mål.

 

Jeg vil anbefale at du dytter inn så store kabinett-vifter som mulig. Dette fordi en stor vifte vil flytte ex. 10m³ luft gjennom seg på et mye lavere RPM en en liten vifte over en viss tid. Lav RPM = Low Noise!

En annen fordel med store vifter er at den støy som kommer fra dem stort set har mye lavere freq. en en små vifter, med andre ord store vifter rummler, og små vifter suser.

 

Til ditt skjerm-kort kan du bruke denne:

http://www.microplex.no/product.aspx?pid=ARCOLVSNV6&mcat=c45 :innocent:

 

Det er også nevnt lys i viftene. Hva skal du med det ? Ditt kabinet er lukket så du vil ikke se dem uansett ! Dessuten lager ofte slike vifter mer varme, og er det ikke varmen du ønsker å kvitte deg med ? :hmm:

 

Vil anbefale vifter av typen:

Papst, dette fordi dB'en som er nevnt fra produsenten stort sett stemmer.

NB! Papst har flere typer dB på viftene sine, den med lavest dB skule holde i massevis :)

 

Kos deg !!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...