Gå til innhold

Spm. om X1800-kortene


Øsse

Anbefalte innlegg

Hovedkortet mitt røk forleden og i den anledning så slår jeg til med nytt HK, nytt skjermkort, ny CPU og RAM. Jeg har foreløpig pekt meg ut dette kortet. I den anledning har jeg tre spørsmål.

 

1 Lager Sapphire gode kort? Det jeg lurer egentlig på er vel om jeg burde helle lete etter samme kort lagd av ASUS, eller andre merker. Har ingen planer om overklokking, bare sånn at det er sagt, og bryr meg heller lite om bundle og den slags.

 

2 Etter å ha surfet flere webshopper føler jeg at mange velger å selge X1600-kort, så hoppe opp til X1900. Er dette tilfeldig? Kan det være sånn at X1800-kortene er gode, men noe eldre enn X1600 og X1900? Prøvde å sjekke dette i lanseringsguiden, men fant ikke noe særlig.

 

3 Jeg planlegger 2500 - 3000 kr til skjermkort. Kan jeg få tak i noe bedre enn et X1800XT? Har brukt kjøpeguiden så godt jeg kan og X1800XT ser ut for meg til å være det beste innenfor den pris"spekteret".

 

Takker for all hjelp! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sapphire er et bra merke ja. Du kan jo også vurdere 7900GT. Det bruker mindre strøm og det er single-slot. I tillegg er det en bedre overklokker (tror jeg?) men det har vel ikke noe å si for deg uansett. Men husk at X1800 XT kan bruke både AA+HDR samtidig, og det kan ikke kortene fra nVidia (ennå).

Endret av Imperivm_Romanvm
Lenke til kommentar
2 Etter å ha surfet flere webshopper føler jeg at mange velger å selge X1600-kort, så hoppe opp til X1900. Er dette tilfeldig? Kan det være sånn at X1800-kortene er gode, men noe eldre enn X1600 og X1900? Prøvde å sjekke dette i lanseringsguiden, men fant ikke noe særlig.

 

Uansett hvor bra eller dårlig et produkt er kommer butikker til å selge, så lenge det er etterspørsel.

 

Det er vel bare mere etterspørsel etter x1600 og x1900

 

Ifølge Hardware.no's test av fire mellomklassekort råder de til å kjøpe x1800 fremfor x1600, hvis du har pengene til det

 

 

Mitt tips er å kjøpe en nvidia 7600gt for ca 1.500-1700 kr. Dette yter noe bedre enn x1800 og koster vel det samme Muligens en smule billigere.

 

Men x1800 er også et godt valg :)

 

Edit: Ved x1800 mener jeg x1800GTO

Endret av Sfun
Lenke til kommentar

Hei!

Jeg har nylig kjøpt samme kort som du og har hatt det i maskinen i litt over en uke.

Spiller Battlefield2 og kan bare ønske deg lykke til med kjøpet. Det finnes muligens raskere og "bedre" kort på markedet, men jeg spiller BF2 med alle settings på maks i høye oppløsninger.

Kortet er stille selv på full load og det virker som om det "puster lett".

Jeg er iallefall veldig fornøyd (- og jeg setter høye krav...)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...