Gå til innhold

Spill på Mac


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men hva med de aktuelle spillene jeg nevnte?

6258013[/snapback]

For å si det slik. Spillutvalget på Macer er ikke akkurat noe å skryte av. Og dersom et spill faktisk kommer til mac kommer det gjerne flere måneder senere.

 

Nå har det seg slik at det begynner å komme macer med intel-prosessorer! Disse macene vil du kunne innstalere Windows på. Og som alle vet er Windows kompitable med de fleste PC-spill. Så jeg anbefaler deg å kjøpe en Mac med intel-prosessor og dermed også kunne ha windows på mac-en. Du kan ha både mac operativsystemet og windows på macen samtidig.

 

Snorre :)

Lenke til kommentar

Med et visst forbehold om det som Orresnei skriver, så bør du i bunn og grunn velge mellom Mac eller dataspill. Det finnes en del spill, og noen utviklere er flinke til å lage Mac (og til en viss grad Linux) porteringen av spillene sine, men utvalget er i beste fall begrenset.

 

Når det gjelder IntelMac, så mener jeg å ha sett etpar tester som viser at de løsningene som eksisterer pr i dag for å kjøre WinXP til en viss grad medfører ytelsesreduksjon i forhold til en tilsvarende Wintel maskin.

 

Men hvis av en eller annen snodig grunn *vil* ha Mac, ville jeg kjøpt det og hostet opp litt ekstra penger på en Xbox360 eller en Wii. Da får du både i pose og smekk :)

 

Edit: Noen lenker

 

InsideMac Games

Mac Game Database

MacGamer

 

Her finner du forhåpentligvis litt mer info om Mac og spill. Lykke til!

Endret av cetram
Lenke til kommentar

Hvis spill er det du vil bruke mest tid på ved kjøp av en ny maskin, så kjøper du heller en pc. Er du fornøyd med ekstremt mye dårligere spillutvalg og skal bruke maskinen til helt andre ting som mac er god på, ja da velger du en mac. Som spillemaskin er mac så å si ubrukelig. Nå kan windows kjøre på Intelmac, men det hørtes ikke ut som om ytelsen var den beste, og det er heller ikke mulig å bytte hardware på mac, så når den er utdatert så må en ny skaffes.

 

Spill som World of warcraft og Diablo 1 og 2 samt stracraft fungerer fint på mac siden de er merket med pc/mac på coveret. Du kan også få Civilization 3 og en del andre porter som egentlig er gamle nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...