Gå til innhold

Kamera som gave. Hvilket?


Anbefalte innlegg

Jeg klarer ikke helt å bestemme meg, så jeg håper på å få noen innspill herfra.

 

Jeg skal kjøpe et ultrakompakt-kamera i fødselsdagspresang til min bedre halvdel, og hun kommer til å bruke det som "folk flest"; Feriebilder, hundebilder, bilder fra skog og mark, festbilder og alskens "snapshots".

 

Alternativene jeg ser for meg er:

 

-Canon Ixus i Zoom

-Olympus Mju 700 Digital

-Casio Exilim EX Z600

 

Så, hvis noen har noen anbefalinger/begrunnelser ang. hvilket av disse jeg burde velge fremfor de to andre, vil det bli satt pris på.

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Casio er mer brukervennlig enn Canon, har bedre batterilevetid og er kjappere. Ellers er nok Canon faktisk hakket foran på bildekvalitet på de fleste tilsvarende modeller. Casio skarper opp bildene for mye, og legger på for mye farger, etter min smak. Bildene blir falske og mister mange detaljer. Men det er en smakssak.

Lenke til kommentar
Casio skarper opp bildene for mye, og legger på for mye farger, etter min smak. Bildene blir falske og mister mange detaljer. Men det er en smakssak.

6255406[/snapback]

 

Mener vel det er motsatt, ihvertfall Canon s3 IS vs Casio Exilim Z750. Eier fortsatt Canon men har solgt Casioen....

 

Casio ruler, er best rett og slett.

 

PS. Har eid Olympus, Casio, Sony og Canon og Casio er det kameraet jeg absolutt var mest fornøyd med til tross for at jeg nå eier en Canon s3 IS med 6-er på terningen fra Dinside.no

Lenke til kommentar

Alt kommer an på personlige preferanser, og det ser vi tydelig her. Derfor er det veldig viktig for de fleste å faktisk kjøpe kameraet i en vanlig butikk, for da har man mulighet til å teste de ut mot hverandre. Å sjekke testbilder på nettet kan også være en pekepinn, men ikke annet ettersom de kan være tatt under vidt forskjellige forhold og av forskjellige fotografer (eller kanskje heller "wannabe-fotografer" :) )

 

Så å legge frem at "Casio er best" som fakta, blir helt feil. Du kan ikke bestemme at Casio er best for alle andre, bare fordi du mener Casio er best ut fra dine preferanser og ditt bruk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...