Gå til innhold

Flere blitt hacket på MSN

Anbefalte innlegg

Skrevet

Før jeg starter vil jeg si at jeg ikke er ute etter info om hvordan man cracker passord, hacker inn på andres msn osv. Jeg vil finne ut hvem denne karen er. Moderator kan stenge tråden hvis det blir for drøyt.

OK. I det siste har 3 kontoer her i området blitt hacket. Alle tre har laget måttet lage nye kontoer. For en halvtime side, mens jeg pratet med han ene kompisen min som har blitt hacket, så logget hackeren på med den gamle kontoen. Da tenkte jeg at kompisen min har fått ordnet passordet osv, så jeg skrev: "Åja, der va du på din gamle konto igjen. " Svaret jeg fikk var: " Halloo, detta e en hacker!"

Vet ikke med dere, men det er meget fjortis å si slikt. Akkurat som om han var kul. Så bynte han med det vanlige "Vil du pule mæ?" osv. Jeg svarte for å holde han lengre på, og bestemte meg for å finne ut hvem det er. Jeg skulle akkurat til å starte en packet sniffer, før han logget av så jeg fikk ikke tak i IP-en.

1. Han må være herifra, siden han kjenner 3 kontoer, og pratet nord-norsk.

2. Fjortis er han også.

3. Det nytter vel lite å klage til M$.

4. Hvordan kan jeg finne ut hvem det er? Via IP? Eller er det umulig.

5. Kan de som har mistet kontoene få de tilbake? Omså med passord cracking.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En vanlig måte de bruker for å få ut passordene på .NET-kontoene er rett og slett å bruke "Glemt passord"-funksjonen, dersom denne personen er fra området så er det sjangse for at han vet svarene på spørsmålene også.

Sjekk om denne personen faktisk har byttet spørsmålet på kontoene eller ikke, dersom han ikke har gjort det så kan bare dere gjøre det samme, men husk å bytte spørsmålet og passordet etterpå.

Skrevet
TRODDE at man KUNNE få bot for å cracke andres konter jeg? :ermm: hvet ikke...

6242288[/snapback]

Ja, det var akkurat 2 jenter som ble idømt noen tusen kroner hver i bot for å "hacke" en fyrs Hotmail. (*host*Hemmlig spørsmål*host*)

Det er derimot neppe noe å gjøre med dette da det ikke er noe politiet har ressurser til. MSN har nok heller ikke tid.

Du kan IKKE få vite hvem personen er fra IPen. Kun en anmeldelse kan ordne det, og da er det MULIG at internettleverandøren velger å gjøre dette. Telenor har sagt at de sannsynligvis ikke ville har gjort det da engang. For å sniffe opp IPen må du uansett ha en file transfer gående.

Det eneste du kan gjøre er å skifte passordet ditt og sørge for å ha et skikkelig hemmlig spørsmål/svar. Si det til vennene dine også.

Skrevet

Ja nå har vi fått tak i IP-en. Jeg og en kompis satt her, da hackeren plutselig logget seg på kompisen mins konto. Kompisen måtte skifte passord hele 4 ganger før hackeren ikke fant ut/ga opp. Mens han holdt på sendte jeg en sang og fikk dermed IP-en hans. Det viser seg at han befinner seg ganske nær, da våre IP-er er meget like.

Vi skal anmelde til politiet neste. Så får vi se hvordan saken ender.

Skrevet

Når du lager bruker på hotmail:

Ikke bruk "Glemt Passord"-funksjonen. Bare tull, egentlig. Gjør det lettere for andre å bytte passordet ditt.

Passordet bør inneholde både bokstaver, tall og tegn. På den måten er det mest sikkert. Dette anbefales av MS selv.

Det kan være at kameraten din har fått installert en "Key Logger" ufrivillig, som vil gjøre det enkelt å finne ut av passordet. Med andre ord: ikke last ned ting du ikke er helt sikker på hva er.

http://www.dnsstuff.com/ kan du sjekke IP-adressen. Her kan du finne ut noe informasjon. Hvor nyttig den er, kan diskuteres. Man kan iallfall som oftest finne ut hvilket selskap "hackeren" får internetten sin fra.

Goscinny ;)

Skrevet

Jep, vi har vært der. Vet at han har telenor. Jeg har ikke lastet ned noe usikkert, og akkurat nå når jeg skulle logge på var passordet ugyldig. Han tar ikke pause.

• 3 måneder senere...
Gjest Slettet-XHLacM
Skrevet

2-3 stykker i mitt område er blitt hacket de siste dagene. Den eneste jeg rakk å få med meg før hackeren blokket meg fra kameraten min sin MSN var et screenshot av bildet han brukte:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...