Gå til innhold

TES: Hva skal jeg velge for en pure mage klasse ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg hadde gått for følgende oppsett:

 

High Elf

The Mage/The Apprentice (se selv hva som passer, Apprentice er best på lav vanskelighetsgrad, Mage på høy)

Blade/Blunt

Destruction

Mysticism

Conjuration

Illusion

Restoration

Alteration

 

Så får du mye magicka, pluss at du dumper den elendige Alchemy-skillen, kan pumpe ut både skapninger og mye fine Destruction-formler, og kan være litt tyvete med Illusion og Alteration. Alternativt kan du også velge Breton, som passer bedre på høyere vanskelighetsgrad.

Lenke til kommentar

Du kan selvfølgelig velge bort armor, men du må på en eller annen vis komme opp i Endurance. Det er stor forskjell, hvor mye helse pr. level du får med 35 i Endurance kontra 100. Så du kommer til å merke forskjell allerede rundt level 10.

 

Og for å spille Mage, må du ha to ting til - intelligence (bestemmer mengden av magicka) og willpower (hvor fort den regenereres). Da må du kunne øke End, Int og Will med +5 hvert level i løpet av 7-10 første levler. Så det kan lønne seg å bruke minst en av Heavy armor, Block og Armorer som Major og ikke glemme de to andre heller - for Endurance. Destruction går på Willpower, det kan du velge i Major, men du må helst ha enten Alteration eller Restoration i Minor. Samme gjelder Intelligence. Selv om noen sier at Alchemy er ubrukelig, men så øker den Intelligence. Så hvis du legger Conjuration (som sterkeste i angrep) i Major, må du beholde minst Alchemy og kanskje også Mysticism i Minor

Lenke til kommentar

"Å lage magiske ting" i Morrowind, dvs. enchante, er lettest å gjøre hos en enchanter. Skal du gjøre det selv, må du ha Intelligence i 4000-klassen, ellers feiler du mer enn i 99% av tilfellene ved constant effect enchanting. I tillegg får man altfor lite Magicka, så eneste måten å få spilt litt komfortabelt for meg var å lage masse Fortify Intelligence potions. Det gjorde jeg i Sadrith Mora, Wolverine Hall, Imperial Shrine - han fyren der selger både Bloat og Ash Yam. Selvfølgelig pumper jeg opp Intelligence (til 20000 eller mer) ved å drikke de ferdige drikkene mens jeg lager nye, og så legger jeg noen på gulvet for å bruke senere. Potions som du lager mens du har høy Intelligence, koster mye, så du kan tjene masse penger ved å selge dem... så slipper du å stresse med enchanting - du kan bare kjøpe tjenesten.

 

Du kan selvfølgelig lage også noen Restore Magicka potions mens du er i gang.

Lenke til kommentar
"Å lage magiske ting" i Morrowind, dvs. enchante, er lettest å gjøre hos en enchanter. Skal du gjøre det selv, må du ha Intelligence i 4000-klassen, ellers feiler du mer enn i 99% av tilfellene ved constant effect enchanting. I tillegg får man altfor lite Magicka, så eneste måten å få spilt litt komfortabelt for meg var å lage masse Fortify Intelligence potions. Det gjorde jeg i Sadrith Mora, Wolverine Hall, Imperial Shrine - han fyren der selger både Bloat og Ash Yam. Selvfølgelig pumper jeg opp Intelligence (til 20000 eller mer) ved å drikke de ferdige drikkene mens jeg lager nye, og så legger jeg noen på gulvet for å bruke senere. Potions som du lager mens du har høy Intelligence, koster mye, så du kan tjene masse penger ved å selge dem... så slipper du å stresse med enchanting - du kan bare kjøpe tjenesten.

 

Du kan selvfølgelig lage også noen Restore Magicka potions mens du er i gang.

6247066[/snapback]

 

 

uhm, du bommet litt hær

 

Morrowind er tes3, oblivion er tes4, og spørsmålet omhandler oblivion :)

 

at enchanting i morrowind er trasig er et kjent faktum :cry:

Lenke til kommentar
"Å lage magiske ting" i Morrowind, dvs. enchante, er lettest å gjøre hos en enchanter. Skal du gjøre det selv, må du ha Intelligence i 4000-klassen, ellers feiler du mer enn i 99% av tilfellene ved constant effect enchanting. I tillegg får man altfor lite Magicka, så eneste måten å få spilt litt komfortabelt for meg var å lage masse Fortify Intelligence potions. Det gjorde jeg i Sadrith Mora, Wolverine Hall, Imperial Shrine - han fyren der selger både Bloat og Ash Yam. Selvfølgelig pumper jeg opp Intelligence (til 20000 eller mer) ved å drikke de ferdige drikkene mens jeg lager nye, og så legger jeg noen på gulvet for å bruke senere. Potions som du lager mens du har høy Intelligence, koster mye, så du kan tjene masse penger ved å selge dem... så slipper du å stresse med enchanting - du kan bare kjøpe tjenesten.

 

Du kan selvfølgelig lage også noen Restore Magicka potions mens du er i gang.

6247066[/snapback]

 

 

uhm, du bommet litt hær

 

Morrowind er tes3, oblivion er tes4, og spørsmålet omhandler oblivion :)

 

at enchanting i morrowind er trasig er et kjent faktum :cry:

6251738[/snapback]

 

æh... han sa jo at det var Morrowind han snakket om.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...