Gå til innhold

Hjelp til kjøp av nytt kabinett


Anbefalte innlegg

På jakt etter nytt kabinett til dataen, og lurte på om noen hadde noen tips?

 

Det viktigste med kabinettet er at det skal være stille. Ellers må det ha ganske mye plass i og med at jeg har vannkjøling, og en ganske stor pumpe.

Er ikke helt sikker på hvor det er best å plassere vifta og radiatoren. har en 120mm vifte. Hørt at fremst i daten nederst er en suksess? bør derfor ha plass til dette.

 

Ellers må ett 7800gt kort inn og 3 harddisker. på jakt etter kabinett uten strømforsyning da jeg har dette.

 

Noen som har noen erfaringer eller tips? Pris spiller egentlig ikke så mye.

 

Takknemlig for alle svar.

Endret av inflames662
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei kansje dette kabinettet kan være noe? Det er spesielt laget for vannkjøling og har stor plass, eneste minus er kansje prisen..

Men Lian Li er kjent for god kvalitet og bare aluminium og ikke plastdeler på kabinettet.

;)

6229288[/snapback]

 

 

Den så jo ganske kul ut. På microplex står det:

 

"Vi anbefaler at strømforsyningen monteres slik at den suger kjøleluften utenfra gjennom filteret. Den vil da kjøles av kald og filtrert luft. "

 

Betyr det at du setter strømenheten opp ned? noen som har testa det, med tanke på å plassere Radiatoren og vifta foran i kabinettet?

 

Var jo litt dyrt. de viftene som følger med trenger jeg jo også ikke, men ett meget Interessant kabinett.

Lenke til kommentar
Den så jo ganske kul ut. På microplex står det:

 

"Vi anbefaler at strømforsyningen monteres slik at den suger kjøleluften utenfra gjennom filteret. Den vil da kjøles av kald og filtrert luft. "

 

Betyr det at du setter strømenheten opp ned? noen som har testa det, med tanke på å plassere Radiatoren og vifta foran i kabinettet?

 

Var jo litt dyrt. de viftene som følger med trenger jeg jo også ikke, men ett meget Interessant kabinett.

6229671[/snapback]

 

Har det samme kabinettet bare i sølv og er godt fornøyd med akkurat den type kabinett fra Lian Li. :love:

 

I tilfelle du kjøper dette kabinettet anbefaler jeg på grunnlag av egen erfaring å snu PSU med vifta ned. Da oppnår du å få bedre sirkulasjon av luft gjennom kabinettet og dermed en lavere temperatur på interne komponenter. Du vil også oppdage at støyen vil bli lavere når luften suges innenfra da luft i bevegelse genererer støy (sus) og dette vil bli dempet av kabinettet.

 

Som du ser av innformasjon hos Microplex så er der lagt plass til 120mm radiator i topp av kabinettet. Da denne også får kald luft utenfra på samme måte som en frontmontert radiator så vil dette gi nesten samme effekt. I tillegg så er det støvfilter integrert i ”topplokket” og dermed slipper du hybelkaniner som samler seg i radiator og kabinett.

 

Det eneste aberet med denne løsningen er at det ikke er stanset hull til dobbel radiator noe som fører til at en må finne frem stikksag eller dremmel for å kutte når dette skal monteres.

 

Anbefaler også at viftene til radiator monteres slik at luft suges gjennom radiator noe som også vil gi litt lavere støynivå.

Lenke til kommentar
Hei kansje dette kabinettet kan være noe? Det er spesielt laget for vannkjøling og har stor plass, eneste minus er kansje prisen..

Men Lian Li er kjent for god kvalitet og bare aluminium og ikke plastdeler på kabinettet.

;)

6229288[/snapback]

 

støttes, hvis du ikke liker dette kabinettet. Så kjøp et annet lian li.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...