Gå til innhold

Hvordan finne forskjell i ytelse AMD/Intel..?


Anbefalte innlegg

Jeg lurer fælt på å bytte ut min gamle P4 3.0ghz prosessor med en AMD X2 4200+ ( eller høyere ) for tiden, men det som jo var så lett før med å se hva forskjell i ytelse man kan vente, er jo nå ganske umulig for meg i det minste. Ser ganske mange sier at AMD det er bedre, uten at det sier meg så mye om HVOR mye bedre det nødvendigvis er :)

 

Noen som har en grei link til et slags søylediagramm som fremstiller ytelsen til en god del prosessorer? Elle kan noen rett og slett fortelle meg hva jeg kan forvente i økt ytelse om jeg oppgraderer?

 

Det jeg vet om den prosessoren jeg har idag, er at det er en P4prosessor på 3.0ghz og at den bruker socket 478 og støtter hyperthreading.

 

Jeg kan godt bruke 3-4000 på en ny prosessor om det å oppgradere til dette ( og med alt annet som blir bedre av hovedkort og ram etc på en AM2 prosessor ) om det er en _skikkelig_ kraftig oppgradering.

 

Det er jo selvsagt til spill jeg bruker dette mest, og elsker å ha alt på full guffe og at det da ikke lagger seff :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du er ute etter ein skikkelig kraftig CPU, så trur eg at du bør vente til slutten av juni, da kommer nemmeleg Intel med ein ny prosessor med ny arkitektur. Gå inn på prosessor delen av forumet og finn ein tråd som heiter info om conroe elns, der står det ein del om den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...