Gå til innhold

DEFRAGMENTATION HAS BEEN cancelled due to inconsis


Anbefalte innlegg

Hey, har noen fått denne feilmeldingen før. DEFRAGMENTATION HAS BEEN cancelled due to inconsistencies that were detected in your filesystem.

 

Jeg får ikke defragget c:\

De andre diskene er ikke noe problem. Jeg blir bedt om å kjøre CHKDSK eller SCANDISK. Dette har jeg gjort men det fungerer fremdeles ikke. Får ingen feilmeldinger på disse sjekkene.

 

Har lett etter løsning gjennom flere forum, norske og engelske, men har ikke funnet en løsning som fungerer.

 

Bruker Diskeeper lite og vanlig Win defrag. Ingen av dem vil analysere C:\

 

Jeg har skrudd av både brannvegg og antivirus program når jeg har forsøkt å kjøre prosessen, men får samme feil.

 

Jeg tror muligens jeg må flashe min bios, men sparer det til last resort.

 

å forresten så har jeg NFTS filsystem på begge HD mine. WIN XP SP2, 64 AMD Pros. 1024 RAM

 

help please

Endret av supersten
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nok noe feil med filsystemet som defrag ikke klarer å håndtere. Årsaken til at chkdsk ikke gir noen feil er at den ikke får tilgang til endel system områder på disken. Disse er i bruk av windows. chkdsk må kjøres får windows får startet opp fullt.

 

Åpne et cmd vindu (run og cmd)

 

skriv: fsutil dirty set c:

 

restart win xp.

 

Når xp starter på nytt vil den si at disk c trenger å sjekkes. Svar ja for å gjøre dette (den gjøre det i alle fall hvis du ikke svarer i løpet av 10 sek) og autochk som er en variant av gamle chkdsk vil kjøre og kontrollere disken. Den vil normal fikse alle feil på disken og defrag vil da virke igjen.

 

Tror dette skulle fikse problemene dine :)

 

Torstein

Endret av TorsteinP
Lenke til kommentar
Det er nok noe feil med filsystemet som defrag ikke klarer å håndtere. Årsaken til at chkdsk ikke gir noen feil er at den ikke får tilgang til endel system områder på disken. Disse er i bruk av windows. chkdsk må kjøres får windows får startet opp fullt.

 

Åpne et cmd vindu (run og cmd)

 

skriv: fsutil dirty set c:

 

restart win xp.

 

Når xp starter på nytt vil den si at disk c trenger å sjekkes. Svar ja for å gjøre dette (den gjøre det i alle fall hvis du ikke svarer i løpet av 10 sek) og autochk som er en variant av gamle chkdsk vil kjøre og kontrollere disken. Den vil normal fikse alle feil på disken og defrag vil da virke igjen.

 

Tror dette skulle fikse problemene dine :)

 

Torstein

6226907[/snapback]

 

 

dette funka :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...