xvis Skrevet 12. juni 2006 Skrevet 12. juni 2006 Sitter her og undrer meg på hvorfor ingen har tatt med Myst-spillene (5 stk) i sine rangereringer!!?? Tviler på at noen adventure-serie har hatt større innflytelse på sjangeren. Kanskje en tøff påstand, men faktum er at det originale Myst-spillet fra 1993 ble det meste solgte spillet uansett sjanger frem til det ble slått av Sims-serien i 2000! Ikke dårlig av et spill i døende sjanger. I disse 'Da Vinci koden' tider, kan det være et tips å prøve seg på en virkelig klassiker: Gabriel Knight 3 (Blood of the sacred - Blood of the Damned). Fikk nesten frysninger da jeg leste Da Vinci koden og oppdaget hvor mye av plottet og historien var likt med Gabriel Knight 3 - som kom ut i 1999! Syberia-spillene er også fantastisk bra! Den franske designeren Benoît Sokal har laget et utrolig univers for Kate Walker (heltinnen i spillene). Anbefales. Utviklet av samme folkene bak Syberia-spillene har en det mørke og introverte spillet Still Life. Det er en egen kvalitet over disse spillene. Av andre må nevnes: Space Quest Police Quest Drømmefall The Neverhood Anbefaler de som er interessert i adventure å sjekke ut Just Adventure. Da er det bare å browse gjennom 'Reviews'-menyen og plukke ut godbitene!
Dragon Hunter Skrevet 12. juni 2006 Skrevet 12. juni 2006 Sitter her og undrer meg på hvorfor ingen har tatt med Myst-spillene (5 stk) i sine rangereringer!!?? Tviler på at noen adventure-serie har hatt større innflytelse på sjangeren. Kanskje en tøff påstand, men faktum er at det originale Myst-spillet fra 1993 ble det meste solgte spillet uansett sjanger frem til det ble slått av Sims-serien i 2000! Ikke dårlig av et spill i døende sjanger. I disse 'Da Vinci koden' tider, kan det være et tips å prøve seg på en virkelig klassiker: Gabriel Knight 3 (Blood of the sacred - Blood of the Damned). Fikk nesten frysninger da jeg leste Da Vinci koden og oppdaget hvor mye av plottet og historien var likt med Gabriel Knight 3 - som kom ut i 1999! Syberia-spillene er også fantastisk bra! Den franske designeren Benoît Sokal har laget et utrolig univers for Kate Walker (heltinnen i spillene). Anbefales. Utviklet av samme folkene bak Syberia-spillene har en det mørke og introverte spillet Still Life. Det er en egen kvalitet over disse spillene. Av andre må nevnes: Space Quest Police Quest Drømmefall The Neverhood Anbefaler de som er interessert i adventure å sjekke ut Just Adventure. Da er det bare å browse gjennom 'Reviews'-menyen og plukke ut godbitene! 6295314[/snapback] 1993 var i storhetstiden til adventure-spill, sjangeren ble vel strengt tatt ikke døende før slutten av 90-tallet? Da Vinci-koden er reint oppspinn - konseptet selger fordi folk tror på det. Spill som kommer samtidig som en film pleier sjelden å være særlig bra.
xvis Skrevet 12. juni 2006 Skrevet 12. juni 2006 Kanskje en fordel å lese det som står skrevet før en begynner å hive frempå kommentarer. Det står ingenting om Da Vinci kode spillet som kommer ut i disse dager i innlegget - så vidt jeg kan se da! Begynte med adventure-spill på midten av 80-tallet (ja jeg er sikkert for gammel til å holde på med slikt) og da var det tekstbaserte greier som Zork, og Hitchikers Guide to the Galaxy som gjaldt! Så kom revolusjonen med Space Quest med 16 fargers pc-grafikk! Deretter gikk adventure-spill i glemmeboka for min del, frem til 1999 da jeg 'oppdaget' Myst-spillene. Så jeg gjenoppdaget adventure-spillene når sjangeren var døende pga spill som Doom, Quake, og Half Life.
magnuslar Skrevet 12. juni 2006 Forfatter Skrevet 12. juni 2006 Hum, da har jeg vært igjennom Monkey Island 1 og 2. Likte ikke overgangen til 3D i 4'ern så det ga jeg opp. Har også spilt grim fandango (skrev jeg det riktig?)- Annyways, hadde spilt Sam and Max fra før, fant jeg ut og har ikke fått tak i Drømmefall enda, men det vil jeg teste. For å være ærlig så vil jeg nå igjennom et par "nyere" spill. Men jeg må si disse "klassikerne" var imponerende underholdende!
Dragon Hunter Skrevet 12. juni 2006 Skrevet 12. juni 2006 Kanskje en fordel å lese det som står skrevet før en begynner å hive frempå kommentarer. Det står ingenting om Da Vinci kode spillet som kommer ut i disse dager i innlegget - så vidt jeg kan se da! Begynte med adventure-spill på midten av 80-tallet (ja jeg er sikkert for gammel til å holde på med slikt) og da var det tekstbaserte greier som Zork, og Hitchikers Guide to the Galaxy som gjaldt! Så kom revolusjonen med Space Quest med 16 fargers pc-grafikk! Deretter gikk adventure-spill i glemmeboka for min del, frem til 1999 da jeg 'oppdaget' Myst-spillene. Så jeg gjenoppdaget adventure-spillene når sjangeren var døende pga spill som Doom, Quake, og Half Life. 6295457[/snapback] Sierra hadde vel brukt EGA-grafikk siden juli 1983, da King's Quest ble lansert? Dette var det første spillet med støtte for EGA, og Sierra har flere ganger revolusjonert vha. adventure-spill. - Men så ble de kjøpt og slaktet av Vivendi.
xvis Skrevet 12. juni 2006 Skrevet 12. juni 2006 Here we go again. Så vidt jeg kan se er ikke KQ nevnt i mitt innlegg. Om KQ kom ut i 1983 eller ikke (noe det heller ikke gjorde) er heller ikke vedkommende for mitt innlegg. Det som står i innlegget er, så vidt jeg kan se, at jeg begynte med adventurespill på midten av 80-tallet. At EGA kom i 1984 vil jeg forøvrig si er temmelig nært midten av 80-tallet om du synes det skulle være verdt et poeng. Det står i innlegget at for meg ble Space Quest en revolusjon. Space Quest 1 kom forøvrig ut i 1986. Bruk øynene til å lese hva som står der, ikke til det som ikke står mellom linjene.
beloeng Skrevet 28. oktober 2006 Skrevet 28. oktober 2006 Hvis du ikke har spilt Den lengste reisen ennå, så har du gått glipp av noe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå