firepack3 Skrevet 30. mai 2006 Skrevet 30. mai 2006 Har en kamerat som sliter litt. Han har et gammelt regnskapsprogram som er DOS basert som han gjerne skulle har fyrt opp. Er det noen gode emulering programmer som funker til dette? Han kjører WinXP og prøvde seg litt frem. Han kom så langt at programmet fyrte opp, men fikk en runtime error fordi CPU var for kjapp
aadnk Skrevet 30. mai 2006 Skrevet 30. mai 2006 Det finnes en mengde programmer som kan emulere DOS, blant annet DosBox.
firepack3 Skrevet 30. mai 2006 Forfatter Skrevet 30. mai 2006 Det var det jeg fant til han jeg også. Og han prøvde dette, men han mente at dette var basert på spill i DOS... Ikke vet jeg...
Ziltoid Skrevet 30. mai 2006 Skrevet 30. mai 2006 Har en kamerat som sliter litt. Han har et gammelt regnskapsprogram som er DOS basert som han gjerne skulle har fyrt opp. Er det noen gode emulering programmer som funker til dette? Han kjører WinXP og prøvde seg litt frem. Han kom så langt at programmet fyrte opp, men fikk en runtime error fordi CPU var for kjapp 6211120[/snapback] hvorfor skal han bruke ett så gammelt program, finnes sikkert mange lignende free/shareware alternativer ut på nettet
efikkan Skrevet 30. mai 2006 Skrevet 30. mai 2006 Hei! DosBox skal klare det, men om det ikke går, så kan du prøve emulatorer og legge inn DOS i de. Eksempel på slike er Microsoft Virtual PC, VMWare og Bochs. Hilsen, efikkan.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå