Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Grafikkort: "firkantet" skygger


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg klarte ikke å få svar i "skjermkort"-rubrikken så kanskje tenkte jeg det var feil plassert. Så jeg prøver igjen her :)

 

Jeg har problemer med flere 3D-spill der skyggene er veldig firkantet selv om resten ser bra ut. Jeg kjører alle spillene i 1280x1024 med et ATI Radeon X1900XT 512Mb og har nettopp oppgradert med de siste driverne for sikkerhets skyld. Jeg setter alt på maks i Catalyst Control Center, men det er ingen funksjon som gjelder lys og skygger.

 

Har problemer bl.a. med Battlefield 2, men der det er verst er med Splinter Cell Pandora Tomorrow. Det ser omtrent sånn ut: http://img.photobucket.com/albums/v224/tenebres/scpd.jpg

 

Noen som vet hva dette skyldes? Er det bare spillene som ikke er kompatible med kortet? Alle grafikkinnstillingene er jo på maks i spillene.

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

 

Jeg klarte ikke å få svar i "skjermkort"-rubrikken så kanskje tenkte jeg det var feil plassert. Så jeg prøver igjen her :)

 

Jeg har problemer med flere 3D-spill der skyggene er veldig firkantet selv om resten ser bra ut. Jeg kjører alle spillene i 1280x1024 med et ATI Radeon X1900XT 512Mb og har nettopp oppgradert med de siste driverne for sikkerhets skyld. Jeg setter alt på maks i Catalyst Control Center, men det er ingen funksjon som gjelder lys og skygger.

 

Har problemer bl.a. med Battlefield 2, men der det er verst er med Splinter Cell Pandora Tomorrow. Det ser omtrent sånn ut: http://img.photobucket.com/albums/v224/tenebres/scpd.jpg

 

Noen som vet hva dette skyldes? Er det bare spillene som ikke er kompatible med kortet? Alle grafikkinnstillingene er jo på maks i spillene.

 

På forhånd takk!

6204372[/snapback]

 

Sjekket om det er noen ny BIOS til skjermkortet ?

Lenke til kommentar
Sjekket om det er noen ny BIOS til skjermkortet ?

6204475[/snapback]

 

Nei... hvordan finner jeg ut av det? Jeg lastet ned en pakke som inneholder nyeste drivers og nyeste versjon av grafikkprogrammet. Når jeg kjører et ordsøk på "BIOS" på ATI sine sider finner jeg ingenting nevnverdig heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...