DuckDuckGoose Skrevet 29. mai 2006 Skrevet 29. mai 2006 Jeg skal lage en e-post der jeg reklamerer for en filmvisning på et lokalt sted. Skal ha bilde av filmen som bakgrunn og kanskje litt border og slikt, men hvordan får jeg laget noe slikt sånn at det ser bra ut? Kan jeg lage det i HTML og så lime det inn i et e-postprogram eller hvordan gjør jeg det? Hva slags program skal jeg bruke til det? Og dersom ikke alle mottakere har HTML påslått, hvordan fikser jeg det?
Gjakmarrja Skrevet 29. mai 2006 Skrevet 29. mai 2006 Hmm kan jo bare bare registere deg en gratis hjemmeside, og ligge ved linken i mailen.
DuckDuckGoose Skrevet 29. mai 2006 Forfatter Skrevet 29. mai 2006 Ja, det er jo en løsning, men lurer på hvordan nettsteder som f.eks. QXL lager sine e-poster der de bruker rammer og bilder osv for å lage fine e-poster som de sender ut til brukerne sine...
kjeklulf Skrevet 29. mai 2006 Skrevet 29. mai 2006 Det lages i html-format. Det er imidlertid, som du har skjønt, opp til mottakeren å avgjøre om han ønsker å lese den i html-format og du har ingen garanti for at han ikke leser den i ren tekst.
DuckDuckGoose Skrevet 29. mai 2006 Forfatter Skrevet 29. mai 2006 Jeg har skjønt at det lages i HTML, men hvordan gjør de det? Lager de en typ-html side og limer den inn i e-posten, eller har de en kildekode-sak der de legger inn html rett inn i kildekoden til e-posten?
kjeklulf Skrevet 29. mai 2006 Skrevet 29. mai 2006 Det er selvfølgelig avhengig av hvilket e-postprogram de bruker da ulike programmer gjør dette på ulike måter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå