olear Skrevet 29. mai 2006 Skrevet 29. mai 2006 Flash er et produkt for x86 platformen (og for ppc på OSX, men den vet vi jo alle at er død). NRK bruker ikke flash for å servere video, de bruker det for å presentere nettsidene/menyene sine. Dette kunne de like gjerne har brukt XHTML+CSS til. Sist jeg sjekket så var Flash 8 tilgjengelig for MacOS, men jeg kan ta feil. Trodde at de hadde begynnt å servere video gjennom Flash på nrk.no/kortfilm, hvis det bare er for menyen så er det jo klart at de kunne ha brukt vanlig HTML.
CAT0 Skrevet 29. mai 2006 Skrevet 29. mai 2006 De gjør kanskje det der. Jeg sitter i saksa med x86_64 og Linux.
LessThanJake Skrevet 29. mai 2006 Skrevet 29. mai 2006 Man kan ikke sammenligne NRK med andre firma. NRK har et mye større ansvar ovenfor sine brukere(hele norges befolkning) og de skal drive med MYE som ikke er økonomisk lønsomt. Der er en grunn til at det er NRK og ikke TV3 som har nyheter på samisk og tegnesprøk, sender radio fra stortinget, sender smale filmer istedet for sit-com osv. Så hvis de ikke klarer å lage en løsning som fungerer for alle, da kan de lage to løsninger. Og jeg er ikke så kravstor, hadde de bare brukt flash v7 hadde det i alle fall fungert for alle. Det kunne jo ikke være så vanskelig. Det at de velger v8 over v7 viser bare at de ikke prøver litt en gang, og det gjør meg forbannet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå