Gå til innhold

TV-kort til HTPC (Nvidia DualTV)


Anbefalte innlegg

Er det noen som har peiling på om det er noe poeng å kjøpe et hybrid TV-kort (både analog TV og digitalt bakkenet DVB-T). Jeg bor i Bergen og har hørt rykter om testsendinger på de vanlige kanalene... Er dette noe som jeg kan bruke uten videre med et DVB-T-kort?

 

BTW, er det noen som har erfaringer/anbefalinger av slikt kort. Ved Happuage er bra. Trenger ikke med fjernkontroll da jeg har det med IMON-displayet på HTPC-en min (som er under arbeid) :)

Endret av pytrehau
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det noen som har peiling på om det er noe poeng å kjøpe et hybrid TV-kort (både analog TV og digitalt bakkenet DVB-T). Jeg bor i Bergen og har hørt rykter om testsendinger på de vanlige kanalene... Er dette noe som jeg kan bruke uten videre med et DVB-T-kort?

 

BTW, er det noen som har erfaringer/anbefalinger av slikt kort. Ved Happuage er bra. Trenger ikke med fjernkontroll da jeg har det med IMON-displayet på HTPC-en min (som er under arbeid)  :)

6181389[/snapback]

 

Det skal funke det, foreløpig. Bare vær klar over at så snart de finner ut at det er på tide å gi seg med prøvesendinger så er det sannsynligvis slutt på å bruke kortet til DVB-T.

 

Om det blir bakkenett slik NTV har tenkt seg så blir det MPEG-4 og i hvertfall det meste blir kryptert. Begge deler skaper problemer for mottak på en HTPC.

Lenke til kommentar

ok takk så mye for svaret, da er det egentlig ikke noe særlig vits i å kjøpe hybridkort da altså :hmm:

 

Er det forresten noen som har testet Nvidia DualTV MCE TV-kort?

 

I spec står det at dette tar TV standards

- NTSC board: NTSC M/N

- PAL/SECAM board: PAL I, B/G, D/K, SECAM D/K, L/L’

I Norge det vel PAL B, så da kan det brukes her til lands ikke sant? Men det ser ut til at ingen selger det her ennå..?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...