Gå til innhold

anbefalt cpu temperatur


zpankz

Anbefalte innlegg

Hvilken temperatur burde en prosessor av typen AMd Athlon 64 3400+ holde? Da mener jeg når jeg kjører programmer som krever litt, feks et spill o.l

Grunnen til at jeg lurer er rett og slett fordi jeg i det siste har sjekket hva slags temperatur cpu" en min holder under kjøring av spill, og det har vist seg at den har holdt 70 til 75 grader, noe jeg vet er skadelig.

Har fjernet den ene siden på kabinettet mitt, slik at det temperaturen har sunket til ca 60 grader ved spilling.

Men tror fremdeles at 60 grader er litt i varmeste laget, så jeg lurer da også på om det er det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er litt i varmeste laget ser max temp på 3400 er 70 grader. Men om du ikke opplever at systemet er ustabilt eller blir veldig tregt så er det ikke så farlig, men det er uansett en fordel med lavere temps.

 

Sjekk om det ligger støv på kjøleribben og det er god kontakt mellom CPU og kjøler.

Stock kjøleren skal gjøre jobben bedre enn 60 grader+ så det kan kanskje være en ide å demontere kjøleren, påføre ny termisk pasta og montere den igjen. Anbefaler Arctic Silver 5

Evt ny kjøler

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...